Oral proficiency in second and third foreign languages in the Danish education system
Fernández, S. S. & Andersen, H. L. (2019). Oral proficiency in second and third foreign languages in the Danish education system. Apples : Journal of Applied Language Studies, 13 (1), 49-67. doi:10.17011/apples/urn.201903011689
Julkaistu sarjassa
Apples : Journal of Applied Language StudiesPäivämäärä
2019Tekijänoikeudet
© Authors, 2019
In this paper, we analyze how oral proficiency is understood in the Danish education
system in the three biggest second/third foreign languages taught in the country:
French, Spanish and German. We adopt a comparative perspective and analyze how
orality is addressed in these language subjects at primary school, secondary school
and university levels. We compare the three languages to find similarities and
differences, focusing on learning objectives, pedagogical approaches and examination
forms, presented in the official curricula for each of the three educational levels. We
relate the Danish stance on oral proficiency to current international research in the
field and to European tendencies.
Julkaisija
Centre for Applied Language Studies, University of JyväskyläISSN Hae Julkaisufoorumista
1457-9863Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Vironkielisten osallistujien kielitaito Yleisten kielitutkintojen suomen kielen testissä
Honko, Mari; Ahola, Sari; Hirvelä, Tuija (Estonian Association for Applied Linguistics, 2021)Tarkastelemme tässä artikkelissa vironkielisten suomen oppijoiden osallistumista Suomen kansallisen kielitestin, Yleisten kielitutkintojen, keskitason tutkintoon ja heidän kielitaitoprofiiliaan tutkintotulosten valossa. ... -
The role of principal in process of change : leading the enactment of core curriculum for early foreign language learning
Nenonen, Mikko (2021)Tutkimuksen tarkoitus oli tutkia rehtoreiden kokemuksia ja johtamiskäytäntöjä muutosprosessissa ja tarkemmin varhennetun kielenopetuksen opetussuunnitelman perusteiden käyttöönotossa. Opetussuunnitelman muutos tuli voimaan ... -
Spatiotemporal dynamics of activation in motor and language areas suggest a compensatory role of the motor cortex in second language processing
Tian, Lili; Chen, Hongjun; Heikkinen, Pyry Petteri; Liu, Wenya; Parviainen, Tiina (MIT Press, 2023)The involvement of the motor cortex in language understanding has been intensively discussed in the framework of embodied cognition. Although some studies have provided evidence for the involvement of the motor cortex in ... -
How do MMORPGs facilitate language learning for Finnish EFL students?
Autio, Petri; Takamaa, Jesse (2020)Englannin kielen globaalista vahvasta asemasta johtuen koulun ulkopuolinen kielenoppiminen on entistäkin tärkeämpi tapa hankkia ja pitää yllä kielitaitoa. Oppijan tulee altistua autenttiselle kielelle, mikä ei välttämättä ... -
Peer interaction, mediation, and a view of teachers as creators of learner L2 development
Poehner, Matthew E.; Leontjev, Dmitri (Wiley-Blackwell, 2023)SLA researchers in a variety of theoretical traditions have argued that interaction is essential to supporting learner L2 (second/foreign language) development. While L2 research informed by sociocultural theory has generally ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.