dc.contributor.author | Andersen, Line Krogager | |
dc.contributor.author | Ruohotie-Lyhty, Maria | |
dc.date.accessioned | 2019-03-14T13:27:20Z | |
dc.date.available | 2019-03-14T13:27:20Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Andersen, L. K., & Ruohotie-Lyhty, M. (2019). Mitä on kielitietoisuus ja miten se näkyy koulussa?. <i>Kieli, koulutus ja yhteiskunta</i>, <i>10</i>(2). <a href="https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2019/mita-on-kielitietoisuus-ja-miten-se-nakyy-koulussa" target="_blank">https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2019/mita-on-kielitietoisuus-ja-miten-se-nakyy-koulussa</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_28974860 | |
dc.identifier.other | TUTKAID_80984 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/63130 | |
dc.description.abstract | Kielitietoisuus on termi, joka tulee usein vastaan virallisissa opetusta
koskevissa dokumenteissa ja kuvauksissa. Terminä se voi kuitenkin tuntua
epämääräiseltä ja kielitietoisuuteen kasvattaminen tästä syystä hankalalta
tehtävältä. Tämä artikkeli pyrkii näyttämään, mitä kielitietoisuutta tukeva
toiminta luokkahuoneessa käytännössä voi olla. Artikkeli pohjautuu
tanskalaiseen toimintatutkimukseen, jossa kolme opettajaa yhdessä tutkijan
kanssa kehitti malleja kielitietoisen toimintakulttuurin luomiseksi koulussa. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto | |
dc.relation.ispartofseries | Kieli, koulutus ja yhteiskunta | |
dc.relation.uri | https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2019/mita-on-kielitietoisuus-ja-miten-se-nakyy-koulussa | |
dc.rights | CC BY 4.0 | |
dc.subject.other | kielitietoisuus | |
dc.subject.other | kielitietoinen kasvatus | |
dc.title | Mitä on kielitietoisuus ja miten se näkyy koulussa? | |
dc.type | contributionToPeriodical | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201903141870 | |
dc.contributor.laitos | Kieli- ja viestintätieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Language and Communication Studies | en |
dc.contributor.oppiaine | Soveltava kielitiede | |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.date.updated | 2019-03-14T13:15:17Z | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.relation.issn | 1799-0181 | |
dc.relation.numberinseries | 2 | |
dc.relation.volume | 10 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kirjoittajat, 2019 | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | |
dc.subject.yso | kieltenopetus | |
dc.subject.yso | kielitietoinen opetus ja kasvatus | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p38117 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p37832 | |
dc.rights.url | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |