Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorLuoma, Eetu
dc.contributor.advisorPalonen, Teija
dc.contributor.authorSiltakorpi, Jukka
dc.date.accessioned2019-02-18T09:14:22Z
dc.date.available2019-02-18T09:14:22Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/62817
dc.description.abstractTutkielmassa selvitetään, millä tavoin videopelien tarjoamien palveluna vaikuttaa videopelialla toimivien yritysten liiketoimintamalleihin. Samalla kerrotaan, mitä Games as a Service (GaaS), eli pelien tarjoaminen palveluna, tarkoittaa. Tutkielma on toteutettu kirjallisuuskatsauksena ja siinä todetaan, että GaaSmalli tarkoittaa pelin aktiivista ylläpitoa pitkään julkaisun jälkeen ja pelin ympärille muodostuvan yhteisön huomioon ottaminen päätöksenteossa. Yrityksiltä tämä vaatii ennen kaikkea uudenlaista näkökulmaa pelien suunnitteluun, muutoksia ansaintamalleihin ja uuden, yhteisönhallinnan taitavan, henkilöstön hankkimista. Samalla useiden muidenkin työntekijöiden toimenkuva muuttuu, koska he pysyvät huomattavasti pidempään saman projektin parissa.fi
dc.description.abstractThis study is conducted in order to find out how offering video games as a service affects businesses operating in the video game industry. The meaning of Games as a Service (GaaS) -model is also explained. The study has been conducted as a literary review. In the study, it has been discovered that GaaSmodel comprises of active maintenance of the game over a long period of time, while also taking the player community into consideration when making decisions about the game. From the companies this requires a new perspective on game design and changes to revenue models. New personnel with community management skills is also required. At the same time the job description for many existing employees will change, as they will no longer be moving on to new projects in such short intervals.en
dc.format.extent30
dc.language.isofi
dc.titlePalveluiden myynti videopelialalla ja sen vaikutus alan liiketoimintamalleihin
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201902181522
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysoliiketoimintamallit
dc.subject.ysopelit
dc.subject.ysovideopelit
dc.subject.ysopelaajat
dc.subject.ysodigitaaliset pelit
dc.subject.ysopelitutkimus
dc.subject.ysoyritykset
dc.subject.ysoverkkopelit
dc.subject.ysopalvelut


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot