KiMo valmentaa opiskelijoita monikielisessä yhtenäiskoulussa työskentelemiseen
Aalto, E., Koivula, M., Skinnari, K., & Szabó, T. P. KiMo valmentaa opiskelijoita monikielisessä yhtenäiskoulussa työskentelemiseen. Ruusupuiston uutiset, (5). https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/5-2018/1
Published in
Ruusupuiston uutisetDate
2018Discipline
Suomen kieli ja kirjallisuusVarhaiskasvatusFinnish Language and LiteratureEarly Childhood EducationCopyright
© Kirjoittajat & Jyväskylän yliopisto, 2018
KiMo on lyhenne kielitietoisuutta ja monikielisyyttä tukevan
pedagogiikan koulutusmallista. KiMo-opinnoissa tutkitaan ja
ratkotaan ajankohtaisia monikielisen ja -kulttuurisen koulun ja
varhaiskasvatuksen kehittämishaasteita yli tiedekunta- ja
laitosrajojen. Tämä uusi koulutusmalli murtaa koulutuksen rajaaitoja, kun varhaiskasvatuksen opettajaopiskelijat,
luokanopettaja-opiskelijat ja kieltenopettajaopiskelijat
työskentelevät yhdessä. Opettajuutta rakennetaan tutkivalla
otteella, yhteisöllisesti ja yhteistyössä muun muassa
päiväkotien, koulujen, vanhempien ja kolmannen sektorin
toimijoiden kanssa.
Publisher
Jyväskylän yliopistoKeywords
Original source
https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/5-2018/1Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/28761782
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Teachers negotiating multilingualism in the EFL classroom
Pitkänen-Huhta, Anne; Mäntylä, Katja (De Gruyter, 2021)Tässä artikkelissa tutkimme suomalaisten englanninopettajien käsityksiä maahanmuuttajaoppilaista, joilla on monikielinen tausta, vieraan kielen luokkahuoneessa. Aiemmat tutkimukset monikielisistä oppijoista ovat keskittyneet ... -
Raising awareness of multilingualism as lived : in the context of teaching English as a foreign language
Kalaja, Paula; Pitkänen-Huhta, Anne (Routledge, 2020)Tässä artikkelissa esitellään mahdollisuuksia herätellä kielen oppijoiden kieli- ja kulttuuritietoisuutta. Esitellyt mahdollisuudet pohjautuvat 24 empiirisen tutkimuksen kriittiseen arviointiin. Tutkimuksissa käytettiin ... -
Multilingual learning environments in early childhood education in Finland
Repo, Elisa; Aerila, Juli-Anna; Tyrer, Maria; Harju-Luukkainen, Heidi (Suomen varhaiskasvatus, 2024)Increasing linguistic diversity creates a need to construct early learning environments as spaces where children’s whole multilingual repertoires are represented. The purpose of these spaces is to support the crossing of ... -
Preparing pre-service teachers for inclusive pedagogy in multilingual and multicultural settings
Aalto, Eija; Mustonen, Sanna (University of Edinburgh; Jyväskylän yliopisto; Turun yliopisto; Stockholm University, 2022) -
Language Reserve. Now! Follow-up on Pyykkö’s Report Multilingualism into a strength (2017) : Summary in English
Vaarala, Heidi; Riuttanen, Sanna; Kyckling, Erja; Karppinen, Susanne (Jyväskylän yliopisto, Soveltavan kielentutkimuksen keskus, 2021)