Verkkokauppojen suosittelujärjestelmien vaikutus ihmisten ostoimpulsiivisuuteen
Tekijät
Päivämäärä
2018Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Tutkielmassani käsittelen verkkokauppojen suosittelujärjestelmien vaikutusta ihmisten ostoimpulsiivisuuteen. Tutkielma koostuu johdannosta, suosittelujärjestelmät sisältöluvusta, suosittelujärjestelmien vaikutuksesta ihmisten ostoim-pulsiivisuuteen sisältöluvusta ja lopuksi yhteenvedosta. Tutkielma hyödyntää yritysten verkkokauppoja, muun muassa pohtimalla miksi suosittelujärjestelmät ovat tärkeitä heidän liiketoiminnalleen ja mihin eri asioihin ihmiset kiinnittävät suosittelujärjestelmissä huomiota. Tutkimus myös auttaa heijastamaan, kuuluuko itse sellaiseen käyttäytymiskategoriaan, joka on taipuvainen impulsiiviseen ostamiseen. Tutkielmani lopputulokset viittaavat siihen, että verkkokauppojen suosittelujärjestelmät lisäävät ihmisten ostoimpulsiivisuutta. My bachelor’s thesis addresses E-commerce’s recommendation system’s effect on people’s buying impulsiveness. Thesis will consist an introduction, a recommendation system chapter, how recommendation systems affect on people’s impulse buying behavior a chapter and the conclusion. This thesis will benefit firms’ e-commerce as considering why the recommendation systems are important to their business and what different points do people concentrate on the recommendation systems. This study also helps to reflect on if you belong to a certain behavioral group, which tend to buy impulsive. My study’s conclusion indicate that e-commerce’s recommendation systems increase people’s impulse buying behavior.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5334]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Verkkokauppojen suosittelujärjestelmien vaikutus kuluttajan ostopäätökseen
Junkkarinen, Anni (2018)Nykypäivän kaupankäynti laajenee enenevissä määrin kivijalkaliikkeistä verkkokauppoihin. Verkko-ostaminen on kasvattanut suosiotaan suuresti ja mahdollistaa ostamisen ympäri maailman. Samaan aikaan verkkokauppojen ... -
Online impulse purchases versus planned purchases and the role of visual attributes
D’Souza, Clare; Wong, Winnie; El Haber, Nicole; Brouwer, Anne Renée; Niininen, Outi (Taylor & Francis, 2024)Given the rapid growth of online buying, there seems to be a significant gap in understanding how consumers derive satisfaction from their past online fashion purchases, particularly in the absence of tactile experiences, ... -
The Drivers of Showrooming Behavior : A Meta-Analysis
Holkkola, Matilda; Tyrväinen, Olli; Makkonen, Markus; Karjaluoto, Heikki; Kemppainen, Tiina; Paananen, Tiina; Frank, Lauri (University of Maribor Press, 2024)Showrooming behavior refers to consumer behavior where consumers first physically evaluate products in offline channels and then compare the potential purchases in online channels. Although the drivers of showrooming ... -
Suosittelujärjestelmien vaikutus median kulutukseen ja mielipiteen muodostumiseen
Böger, Niiles (2019)Tassa tutkielmassa selvitetaan sita, miten hakukoneiden, sosiaalisen median ja muiden medioiden suosittelujarjestelmat vaikuttavat median kulutukseen ja mielipiteen muodostumiseen. Tutkielma toteutetaan kirjallisuuskatsauksena, ... -
Vaikuttajamarkkinoinnin keskeiset vaikutukset kuluttajan ostopäätökseen verkkokaupassa
Liimatainen, Oona (2020)Tässä tutkielmassa tutkittiin vaikuttajamarkkinoinnin keskeisiä vaikutuksia kuluttajan ostopäätökseen verkkokaupassa systemaattisena kirjallisuuskatsauksena. Tutkielman tavoitteena oli myös selvittää, miksi vaikuttajamar ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.