Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorLuoma, Eetu
dc.contributor.authorHietikko, Kim
dc.date.accessioned2018-12-21T06:22:28Z
dc.date.available2018-12-21T06:22:28Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/60770
dc.description.abstractTutkielmassani käsittelen verkkokauppojen suosittelujärjestelmien vaikutusta ihmisten ostoimpulsiivisuuteen. Tutkielma koostuu johdannosta, suosittelujärjestelmät sisältöluvusta, suosittelujärjestelmien vaikutuksesta ihmisten ostoim-pulsiivisuuteen sisältöluvusta ja lopuksi yhteenvedosta. Tutkielma hyödyntää yritysten verkkokauppoja, muun muassa pohtimalla miksi suosittelujärjestelmät ovat tärkeitä heidän liiketoiminnalleen ja mihin eri asioihin ihmiset kiinnittävät suosittelujärjestelmissä huomiota. Tutkimus myös auttaa heijastamaan, kuuluuko itse sellaiseen käyttäytymiskategoriaan, joka on taipuvainen impulsiiviseen ostamiseen. Tutkielmani lopputulokset viittaavat siihen, että verkkokauppojen suosittelujärjestelmät lisäävät ihmisten ostoimpulsiivisuutta.fi
dc.description.abstractMy bachelor’s thesis addresses E-commerce’s recommendation system’s effect on people’s buying impulsiveness. Thesis will consist an introduction, a recommendation system chapter, how recommendation systems affect on people’s impulse buying behavior a chapter and the conclusion. This thesis will benefit firms’ e-commerce as considering why the recommendation systems are important to their business and what different points do people concentrate on the recommendation systems. This study also helps to reflect on if you belong to a certain behavioral group, which tend to buy impulsive. My study’s conclusion indicate that e-commerce’s recommendation systems increase people’s impulse buying behavior.en
dc.format.extent35
dc.language.isofi
dc.subject.otherostoimpulsiivisuus
dc.titleVerkkokauppojen suosittelujärjestelmien vaikutus ihmisten ostoimpulsiivisuuteen
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201812215297
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysoverkkokauppa (verkkoliiketoiminta)
dc.subject.ysosuosittelujärjestelmät
dc.subject.ysoalgoritmit
dc.subject.ysoostaminen
dc.subject.ysokuluttajat
dc.subject.ysoostokäyttäytyminen
dc.subject.ysotuotteet
dc.subject.ysoostopäätökset
dc.subject.ysokäyttäjät


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot