dc.contributor.author | Helppolainen, Ville | |
dc.date.accessioned | 2018-12-19T09:48:13Z | |
dc.date.available | 2018-12-19T09:48:13Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/60684 | |
dc.description.abstract | Tässä tutkielmassa pohditaan, minkä syiden takia vektorigrafiikoiden käyttö ei ole yleistynyt videopeleissä. Lisäksi esitellään joitain vektorigrafiikoita käyttäviä pelejä. Huolimatta vektorigrafiikoiden eduista bittikarttagrafiikoihin verrattuna, on niiden käytössä monia ongelmia, kuten huonompi suorituskyky, puuttuva pelimoottorituki ja taiteellinen rajoittuneisuus. Näitä ongelmia pyritään vähentämään parantamalla vektorigrafiikoiden suorituskykyä ja tarjoamalla työkaluja, joiden avulla vektorigrafiikoita on helpompi käyttää. | fi |
dc.description.abstract | This study discusses reasons for the lack of adoption of vector graphics in videogames. In addition, some games that do use vector graphics are presented. Despite the benefits of vector graphics over raster graphics, their usage has many problems such as performance, the lack of game engine support and artistic limitations. Vector graphics are constantly developed in attempt to overcome these problems by increasing the performance and offering tools for more accessible use. | en |
dc.format.extent | 22 | |
dc.language.iso | fi | |
dc.title | Vektorigrafiikat ja niiden käyttö videopeleissä | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201812195219 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.rights.copyright | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights.copyright | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.contributor.oppiainekoodi | 602 | |
dc.subject.yso | vektorigrafiikka | |
dc.subject.yso | videopelit | |
dc.subject.yso | pelit | |
dc.subject.yso | SVG | |
dc.subject.yso | grafiikka | |
dc.subject.yso | peligrafiikka | |