Äärellisten automaattien käyttö pelien tekoälyissä, niiden rajoitukset sekä mahdollisuudet
Authors
Date
2019Access restrictions
The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities).
Tämä kanditutkielma on kirjallisuuskatsaus jossa aineistoihin perustuen selvitän äärellisten automaattien käyttöä pelien tekoälyissä, niiden rajoituksia sekä mahdollisuuksia. This bachelor’s thesis is a literature review in which I research the usage of
finite state machines, their limitations and possibilities in game AI based on former research.
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5428]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Vektorigrafiikat ja niiden käyttö videopeleissä
Helppolainen, Ville (2018)Tässä tutkielmassa pohditaan, minkä syiden takia vektorigrafiikoiden käyttö ei ole yleistynyt videopeleissä. Lisäksi esitellään joitain vektorigrafiikoita käyttäviä pelejä. Huolimatta vektorigrafiikoiden eduista ... -
Reitinhakualgoritmien käyttö videopeleissä
Keränen, Emil (2018)Reitinhaku on sekä videopeleissä että tekoälyn ja robotiikan puolella hyvin tuttu ongelma. Sen tutkimiseen on käytetty viime vuosina paljon resursseja lisääntyneen tekoälykiinnostuksen vuoksi. Tässä tutkielmassa keskitytään ... -
Pelien ja pelillisyyden mahdollisuudet lukion äidinkielen ja kirjallisuuden kursseilla
Ryymin, Jenni (2016) -
Vanhempien kasvatustyylit, huoli lasten internetin käytöstä, internetiin liittyvät rajoitukset ja lasten internetin käyttö
Vaija, Maarit (2015)Tämä pro gradu -tutkielma toteutettiin Suomen Akatemian rahoittaman Alkuportaat tutkimuksen toisen vaiheen aineiston pohjalta. Tarkoitus oli selvittää kuudesluokkalaisten lasten netin käyttöä, heidän vanhempiensa huolta ... -
Virtuaalihyödykkeiden vaikutukset pelien käyttäjätyytyväisyyteen
Tonteri, Tomi (2018)Virtuaalihyödykkeitä myydään yhä useammissa peleissä ja niiden käyttö peimarkkinoilla pelien kaupallistamiseen on lisääntynyt jatkuvasti. Tässä kandidaatin tutkielmassa on tutkittu pelinsisäisten virtuaalishyödykkeiden ...