University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Äärellisten automaattien käyttö pelien tekoälyissä, niiden rajoitukset sekä mahdollisuudet

Icon
141.5Kb

Authors
Rahkola, Juha-Matti
Date
2019
Discipline
TietotekniikkaMathematical Information Technology
Access restrictions
The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities).
You can request a copy of this thesis here
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Tämä kanditutkielma on kirjallisuuskatsaus jossa aineistoihin perustuen selvitän äärellisten automaattien käyttöä pelien tekoälyissä, niiden rajoituksia sekä mahdollisuuksia.
 
This bachelor’s thesis is a literature review in which I research the usage of finite state machines, their limitations and possibilities in game AI based on former research.
 
Keywords
automaatit tekoäly pelit videopelit sumea logiikka
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202001101113

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [3986]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Reitinhakualgoritmien käyttö videopeleissä 

    Keränen, Emil (2018)
    Reitinhaku on sekä videopeleissä että tekoälyn ja robotiikan puolella hyvin tuttu ongelma. Sen tutkimiseen on käytetty viime vuosina paljon resursseja lisääntyneen tekoälykiinnostuksen vuoksi. Tässä tutkielmassa keskitytään ...
  • Vektorigrafiikat ja niiden käyttö videopeleissä 

    Helppolainen, Ville (2018)
    Tässä tutkielmassa pohditaan, minkä syiden takia vektorigrafiikoiden käyttö ei ole yleistynyt videopeleissä. Lisäksi esitellään joitain vektorigrafiikoita käyttäviä pelejä. Huolimatta vektorigrafiikoiden eduista ...
  • Virtuaalihyödykkeiden vaikutukset pelien käyttäjätyytyväisyyteen 

    Tonteri, Tomi (2018)
    Virtuaalihyödykkeitä myydään yhä useammissa peleissä ja niiden käyttö peimarkkinoilla pelien kaupallistamiseen on lisääntynyt jatkuvasti. Tässä kandidaatin tutkielmassa on tutkittu pelinsisäisten virtuaalishyödykkeiden ...
  • Pelien menestystä edistävät tekijät videopelialalla 

    Krats, Mikael (2021)
    Tässä kandidaatin tutkielmassa käsitellään videopelien menestykseen vaikuttavia tekijöitä videopelialalla. Tutkimus on toteutettu kirjalliskatsauksena ja sen tarkoituksena on ollut kerätä tutkimusta aiheeseen liittyen. ...
  • Vanhempien kasvatustyylit, huoli lasten internetin käytöstä, internetiin liittyvät rajoitukset ja lasten internetin käyttö 

    Vaija, Maarit (2015)
    Tämä pro gradu -tutkielma toteutettiin Suomen Akatemian rahoittaman Alkuportaat tutkimuksen toisen vaiheen aineiston pohjalta. Tarkoitus oli selvittää kuudesluokkalaisten lasten netin käyttöä, heidän vanhempiensa huolta ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre