Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorKoskelainen, Tiina
dc.contributor.authorKattelus, Jere
dc.date.accessioned2018-11-09T07:12:12Z
dc.date.available2018-11-09T07:12:12Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/60164
dc.description.abstractTutkielmassa käsitellään Facebookin tarjoamia keinoja ja ominaisuuksia, joita yritys voi hyödyntää käyttäessään tätä sosiaalisen median alustaa markkinointi- ja asiakaspalvelukanavana. Tällä hetkellä Facebook on maailman suosituin sosiaalisen median alusta, mutta iso osa yrityksistä ei vielä kuitenkaan ota alustasta kaikkea hyötyä irti ja tutkielman tarkoitus onkin selkeyttää alustan tarjoamia hyötyjä niin asiakaspalvelussa kuin markkinoinnissa. Tutkielmasta selviää, että Facebook tarjoaa yritykselle erinomaisen kanavan aktiiviseen keskusteluun kuluttajien kanssa, niin Messenger-chat-sovelluksen kautta kuin päivitysten yhteydessä. Markkinoinnin kannalta selviää, että alustaa voi käyttää myös kustannustehokkaana markkinointialustana, jonka suurimpina etuina on tehokas mainonnan kohdentaminen ja viraalimaisen leviämisen mahdollisuus. Tutkielmassa markkinointia käsitellään kuluttajamarkkinoinnin kannalta. Tämän tutkielman tulosten valossa voidaankin todeta Facebookin olevan erittäin järkevä ratkaisu niin asiakaspalvelun kuin markkinoinnin hoitamiseen suurille ja pienille yrityksille. Kirjallisuuskatsauksena toteutettu tutkielma tuo kattavasti ilmi kaikki olennaisimmat tiedot tämän sosiaalisen median alustan hyödyntämiseen yrityksen liiketoiminnan kehittämisen kannalta.fi
dc.description.abstractThis thesis deals with the ways Facebook can be used by companies as platform for marketing and customer service. Currently Facebook is the world’s most popular social media platform, but many of the companies still do not get the most out of the platform. The purpose of this thesis is to clarify the benefits of Facebook in both customer service and marketing. The thesis reveals that Facebook offers companies an excellent channel for active discussions with customers, both via Messenger Chat application and through the updates companies do on their page. From marketing point of view, it is clear that the platform can also be used as a cost-effective marketing tool whose main advantages are effective targeted advertisement and the possibility for updates to go spread like viral phenomenon. In the thesis, marketing is seen through the aspect of consumer marketing. In the light of the results of this study, Facebook can be seen as a very sensible solution for both customer service and marketing actions to any large or small businesses. This thesis conducted as a literature review provides a comprehensive overview of all the essential information about utilizing this social media platform for business development.en
dc.format.extent31
dc.language.isofi
dc.subject.otherviraalimarkkinointi
dc.titleYrityksen markkinointi ja asiakaspalvelu Facebookissa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201811094661
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysoFacebook
dc.subject.ysososiaalinen media
dc.subject.ysomarkkinointi
dc.subject.ysoasiakaspalvelu


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot