Yrityksen markkinointi ja asiakaspalvelu Facebookissa
Tekijät
Päivämäärä
2018Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Tutkielmassa käsitellään Facebookin tarjoamia keinoja ja ominaisuuksia, joita yritys voi hyödyntää käyttäessään tätä sosiaalisen median alustaa markkinointi- ja asiakaspalvelukanavana. Tällä hetkellä Facebook on maailman suosituin sosiaalisen median alusta, mutta iso osa yrityksistä ei vielä kuitenkaan ota alustasta kaikkea hyötyä irti ja tutkielman tarkoitus onkin selkeyttää alustan tarjoamia hyötyjä niin asiakaspalvelussa kuin markkinoinnissa. Tutkielmasta selviää, että Facebook tarjoaa yritykselle erinomaisen kanavan aktiiviseen keskusteluun kuluttajien kanssa, niin Messenger-chat-sovelluksen kautta kuin päivitysten yhteydessä. Markkinoinnin kannalta selviää, että alustaa voi käyttää myös kustannustehokkaana markkinointialustana, jonka suurimpina etuina on tehokas mainonnan kohdentaminen ja viraalimaisen leviämisen mahdollisuus. Tutkielmassa markkinointia käsitellään kuluttajamarkkinoinnin kannalta. Tämän tutkielman tulosten valossa voidaankin todeta Facebookin olevan erittäin järkevä ratkaisu niin asiakaspalvelun kuin markkinoinnin hoitamiseen suurille ja pienille yrityksille. Kirjallisuuskatsauksena toteutettu tutkielma tuo kattavasti ilmi kaikki olennaisimmat tiedot tämän sosiaalisen median alustan hyödyntämiseen yrityksen liiketoiminnan kehittämisen kannalta.
...
This thesis deals with the ways Facebook can be used by companies as platform for marketing and customer service. Currently Facebook is the world’s most popular social media platform, but many of the companies still do not get the most out of the platform. The purpose of this thesis is to clarify the benefits of Facebook in both customer service and marketing. The thesis reveals that Facebook offers companies an excellent channel for active discussions with customers, both via Messenger Chat application and through the updates companies do on their page. From marketing point of view, it is clear that the platform can also be used as a cost-effective marketing tool whose main advantages are effective targeted advertisement and the possibility for updates to go spread like viral phenomenon. In the thesis, marketing is seen through the aspect of consumer marketing. In the light of the results of this study, Facebook can be seen as a very sensible solution for both customer service and marketing actions to any large or small businesses. This thesis conducted as a literature review provides a comprehensive overview of all the essential information about utilizing this social media platform for business development.
...
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5329]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
An empirical analysis on how relevance and credibility of content affect consumer brand engagement in Facebook and Instagram in a mixed business model
Moisio, Etleva (2020)The expansion of social media as marketing channel is explained by its efficiency in reaching multitudes in a short time at low costs. The new marketing channels require new marketing approaches aiming to achieve new ... -
Suomalaisten musiikkiartistien markkinointitavat Facebookissa : sisällönanalyysi viiden artistin Facebook-päivityksistä
Hytönen, Emma-Karoliina (2014)Työn tarkoituksena oli selvittää, millaista markkinointia suomalaiset artistit käyttävät Facebookissa. Lisäksi selvi-tettiin, onko markkinointiviestintä tutkittavien artistien kohdalla kommunikoivaa. Kolmanneksi tarkoituksena ... -
Yhteisöviestinnän opiskelijoiden asenteet yksityisyyden hallintaa kohtaan Facebookissa työelämäkontekstissa
Rantala, Mikko (2012)Tällä tutkielmalla pyritään selvittämään, miten Jyväskylän yliopiston yhteisöviestinnän opiskelijat suhtautuvat yksityisyyden hallintaan sosiaalisen median yhteisöpalvelu Facebookissa. Tutkielmasta saadaan hyödyllistä uutta ... -
Muumit meemeiksi, meemit mielteiksi : diskurssianalyysi muumiaiheisista meemeistä Facebookissa
Heikkilä, Aino (2019)Tutkielma käsittelee kolmea eri muumiaiheista meemiä, jotka on poimittu Facebook-sivustolta. Menetelmänä toimii diskurssianalyysi. Diskurssi määritellään Michel Foucaultin mukaan, eli osana mielikuvien tai lausumien ... -
Kannanottoja kotisohvalta : ideologinen ryhmätoiminta ja verkkovaikuttaminen Facebookissa
Penttinen, Maija (2018)Tarkastelen tutkielmassani verkkoyhteisöpalvelu Facebookissa tapahtuvaa ideologisperusteista ryhmittäytymistä. Ideologiseksi määrittelen tässä tutkimuksessa sellaiset ryhmittymät, jotka aiheeltaan kertovat perustavanlaatuisesti ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.