Lukemisen linjaukset äidinkielen ja kirjallisuuden opetussuunnitelmissa
Kauppinen, M. (2010). Lukemisen linjaukset äidinkielen ja kirjallisuuden opetussuunnitelmissa. Virittäjä verkkoliite, 114(3). https://journal.fi/virittaja/article/view/4354
Julkaistu sarjassa
Virittäjä verkkoliiteTekijät
Päivämäärä
2010Tekijänoikeudet
© Kirjoittaja & Kotikielen Seura, 2010
Väitöksenalkajaisesitelmä 18. syyskuuta 2010 Jyväskylän yliopistossa.
Merja Kauppinen: Lukemisen linjaukset. Lukutaito ja sen opetus perusopetuksen äidinkielen ja kirjallisuuden opetussuunnitelmissa. Jyväskylä studies in humanities 141. Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto 2010.
Julkaisija
Kotikielen SeuraISSN Hae Julkaisufoorumista
0042-6806
Alkuperäislähde
https://journal.fi/virittaja/article/view/4354Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/19997404
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Lukemisen linjaukset : lukutaito ja sen opetus perusopetuksen äidinkielen ja kirjallisuuden opetussuunnitelmissa
Kauppinen, Merja (Jyväskylän yliopisto, 2010) -
Käsityksiä kielestä äidinkielen opetussuunnitelmissa
Kauppinen, Merja (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA, 2007)Curricula for the mother tongue contain various conceptualizations of language. As the mother tongue (and literature) as a subject is multidisciplinary, it also reflects the ways of approaching language not only through ... -
Oman äidinkielen tekstitaidot monikielisyyttä rakentamassa : näkökulmia kielille annettuihin merkityksiin ja kielten käyttöön
Tarnanen, Mirja; Kauppinen, Merja; Ylämäki, Annika (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA, 2017)This article examines L1 literacy practices and use of L1 from the perspective of students and teachers with migrant background. We focus particularly on the meaning making of literacy practices and use of L1 in both ... -
Tekstitaidot suomalaisissa ja venäläisissä äidinkielen oppikirjoissa
Kynkäänniemi, Marja (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2006)The modern world is a textual world. The way people relate to their mother tongue is undergoing a re-evaluation as a result of internationalisation and globalisation. Changes in the conceptual systems and modes of action ... -
Draamakasvatus yläkoulun äidinkielen ja kirjallisuuden opetusmenetelmänä
Koski, Maiju (2009)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.