Emotion pixies Weepybold, Angrybold, Afraidybold and Happybold help children recognize emotions
Koivula, M., Viitala, R., & Laakso, M.-L. (2018). Emotion pixies Weepybold, Angrybold, Afraidybold and Happybold help children recognize emotions. Ruusupuisto News. Retrieved from https://peda.net/jyu/ruusupuisto/en/archive/epwaaahhcrel/epwaaahhcrel
Julkaistu sarjassa
Ruusupuisto NewsPäivämäärä
2018Tekijänoikeudet
© Koivula, Viitala, Laakso & Jyväskylän yliopisto, 2018
How do you feel when you're sad? Where in your body you feel the sorrow? What does help you when you're feeling sad? Children consider these questions in kindergartens with emotion pixies Weepybold, Angrybold, Afraidybold and Happybold. Emotional competencies, i.e. identifying, recognising and controlling one's emotions, develop in social interaction with other people. There are several intervention programmes designed for children's social-emotional development, one of which is Papilio, a programme for preschool education. It is currently under study at the Department of Education in the University of Jyväskylä. How do you feel when you're sad? Where in your body you feel the sorrow? What does help you when you're feeling sad? Children consider these questions in kindergartens with emotion pixies Weepybold, Angrybold, Afraidybold and Happybold. Emotional competencies, i.e. identifying, recognising and controlling one's emotions, develop in social interaction with other people. There are several intervention programmes designed for children's social-emotional development, one of which is Papilio, a programme for preschool education. It is currently under study at the Department of Education in the University of Jyväskylä.
English translation of the article: "Tunnepeikot Nyyhky, Äksy, Säikky ja Hymy tutustuttavat lapsia tunteisiin". Translation: Tuomo Suontausta
Julkaisija
Jyväskylän yliopistoAsiasanat
Alkuperäislähde
https://peda.net/jyu/ruusupuisto/en/archive/epwaaahhcrel/epwaaahhcrel
Katso myös
https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/58636Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Tunnepeikot Nyyhky, Äksy, Säikky ja Hymy tutustuttavat lapsia tunteisiin
Koivula, Merja; Viitala, Riitta; Laakso, Marja-Leena (Jyväskylän yliopisto, 2018)Miltä sinusta tuntuu silloin, kun olet surullinen? Missä kohtaa suru tuntuu kehossasi? Mikä sinua auttaa, kun tunnet surua? Lapset pohtivat näitä kysymyksiä tunnepeikkojen Nyyhkyn, Äksyn, Säikyn ja Hymyn kanssa päiväkodeissa. ... -
"Millonka sulle tulee semmonen olo että itkettää?" : esiopetusikäisten lasten tapoja tunnistaa ja käsitellä tunteita opettajan tukemana Paula ja tunnepeikot -tuokioilla
Poikonen, Heidi; Pohjo, Pauliina (2020)Lasten emotionaaliset taidot ja tunnetaitojen tukeminen ovat tutkimusaiheina paljon tutkittuja, mutta edelleen ajankohtaisia pienten lasten sosioemotionaalisten haasteiden vuoksi. Tässä laadullisessa tutkimuksessa selvitettiin, ... -
"Ja se on sitten tosi tylsää" : esikouluikäisten lasten kokemuksia tunnetaidoista
Kovanen, Noora (2022)Sosioemotionaalisten taitojen kehittyminen nähdään merkittävänä osana yksilön kokonaisvaltaista kehitystä, ihmissuhteita ja hyvinvointia. Papilio on interventio-ohjelma, jonka tavoitteena on tukea 3-7-vuotiaiden lasten ... -
"Uuden edessähän sitä ollaan" : kasvattajien kokemuksia Papilio-ohjelmasta suomalaisessa varhaiskasvatuksessa
Partanen, Heidi (2018)Papilio-ohjelma on sosioemotionaalisten taitojen tukemiseen ja käyttäytymisen haasteiden ehkäisyyn kehitetty ohjelma varhaiskasvatusikäisille lapsille (Scheithauer, Bondü, Hess & Mayer 2016, 157). Tämän tutkimuksen ... -
Papilio-ohjelman vaikutus lasten sosioemotionaalisten taitojen kehittymisessä
Laukka, Minna (2017)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää Papilio-ohjelman lapsille suunnatun intervention vaikuttavuutta lasten sosioemotionaalisten taitojen kehittymisessä. Tutkimuksessa hyödynnettiin Jyväskylän yliopiston Papilio-ohjelma ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.