Laulaen sujuvaksi kirjoittajaksi?
Martin, M. (2017). Laulaen sujuvaksi kirjoittajaksi?. Virittäjä, 121(2), 290-294. https://doi.org/10.23982/vir.63094
Published in
VirittäjäAuthors
Date
2017Discipline
Suomi toisena ja vieraana kielenäCopyright
© Kirjoittaja & Kotikielen seura, 2017
Publisher
Kotikielen seuraISSN Search the Publication Forum
0042-6806Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27286270
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Second and foreign language fluency from a cognitive perspective : inefficiency and control of attention in lexical access
Olkkonen, Sanna (University of Jyväskylä, 2017)The present dissertation focuses on the fluency of second and foreign language (L2). Second and foreign language use is often assessed by its fluency. However, the connections between language proficiency and fluency ... -
Aletaan alusta : luku- ja kirjoitustaidottomat aikuiset uutta kieltä oppimassa
Tammelin-Laine, Taina (University of Jyväskylä, 2014) -
"Tuhoaa otsoonikerrosta ja siihen tarvitsee rahotusta välttämällä ongelmia jota niistä aiheutuu" : avovastausten arvioinnin ongelmat PISAn lukutaidon kokeessa
Löytynoja, Heidi (2012)Tämän tutkimuksen päätavoitteena on kartoittaa PISAn lukutaidon kokeen avovastausten arvioinnin ongelmia. Aihealuetta ei ole tähän mennessä kokoavasti tutkittu. Tämän lisäksi tutkimuksessa halutaan selvittää, missä määrin ... -
Kaksikieliset oppilaat suomea ja venäjää kirjoittamassa : minun rakkaus väri - valeasininen ja violetti
Ullakonoja, Riikka; Nieminen, Lea; Haapakangas, Eeva-Leena; Huhta, Ari; Alderson, Charles (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2012)The present study focuses on Russian-Finnish bilingual pupils’ writing performances which were evaluated on the Common European Framework of Reference scale by three raters. The aim is to investigate how the pupils differ ... -
Language considerations for every teacher
Moate, Josephine (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2017)The national core curriculum for basic education in Finland emphasizes language aware education (kielitietoisuus) with each adult a language model and language teacher (FNBE, 2014: 28). This approach recognises pupil ...