Opettajan osaaminen - vuorovaikutusta ja dialogia
Poikkeus, A.-M. Opettajan osaaminen - vuorovaikutusta ja dialogia. Ruusupuiston uutiset, (3). https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/3-2018/1
Julkaistu sarjassa
Ruusupuiston uutisetTekijät
Päivämäärä
2018Tekijänoikeudet
© Kirjoittaja & Jyväskylän yliopisto, 2018.
Hyvästä opettajasta on kirjoitettu lukuisia kirjoja ja oppaita.
Kuitenkaan opettajan osaamisesta ei ole yhtenäistä käsitystä.
Viimeaikainen tutkimus painottaa vuorovaikutustaitoja, dialogia
ja opettajan kykyä mukauttaa opetusta oppilaiden tarpeisiin.
Julkaisija
Jyväskylän yliopistoAsiasanat
Alkuperäislähde
https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/3-2018/1Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/28162586
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Terveystieteiden opettajan andragoginen käsikirja 2020
Sjögren, Tuulikki; Vuoskoski, Pirjo (2020)Tämä Terveystieteiden opettajan andragoginen käsikirja on syntynyt lukuvuoden 2019-20 Jyväskylän yliopiston terveystieteiden opettajankoulutuksen opiskelijoiden ”Opettajuuden ja ohjaajuuden tutkimukselliset tulkinnat” ... -
VOPA-toimintamalli opettajan vuorovaikutusosaamisen ja arvioinnin tukena
Pöysä, Sanni; Pakarinen, Eija; Kajamies, Anu; Lerkkanen, Marja-Kristiina (Niilo Mäki Instituutti, 2021)Tässä artikkelissa kuvataan Opettajien arviointiosaaminen oppimisen, osallisuuden ja tuen toteutumisen edistäjänä (OPA)-hankkeen (2018–2021) yhteydessä kehitettyä Vuorovaikutus osana opettajan arviointiosaamista (VOPA) ... -
Äidinkielen oppituntien tekstimaailma : opettajan ja oppilaiden vuorovaikutusta tekstitilanteissa
Liljamo, Laura (2012)Tämän tutkimuksen tavoitteena on tarkastella sitä, vastaako luokkahuoneen tekstimaailma opetussuunnitelman asettamaan tavoitteeseen laajasta tekstitaitokäsityksestä. Tutkimuksessa tarkastellaan, millaisia tekstejä luokassa ... -
Vuorovaikutusta luokkahuoneessa : opettajien ja oppilaiden toiminta kirjallisuuden opetuksen prosessidraamatunneilla
Maunu, Marika (2011)Tutkimus käsittelee luokkahuoneen vuorovaikutusta kirjallisuuden opetuksen tunneilla, joilla opetusmenetelmänä on yhteistoiminnallisuutta ja kokemuksellisuutta korostava prosessidraama. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.