dc.contributor.author | Alho, Irja | |
dc.contributor.author | Korhonen, Riitta | |
dc.date.accessioned | 2018-07-06T12:39:53Z | |
dc.date.available | 2018-07-06T12:39:53Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Alho, I., & Korhonen, R. (2018). Jälkiä häivytetystä kieliopista – opettajien näkemyksiä kieliopin opettamisesta. <em>Kieli, koulutus ja yhteiskunta</em>, 9 (3). Retrieved from <a href="https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2018/jalkia-haivytetysta-kieliopista-opettajien-nakemyksia-kieliopin-opettamisesta">https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2018/jalkia-haivytetysta-kieliopista-opettajien-nakemyksia-kieliopin-opettamisesta</a> | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/58859 | |
dc.description.abstract | Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteissa (2014) äidinkielen ja vieraiden
kielten opetukseen tarjoillaan kielitietoa ja kielitietoisuutta ja niiden varjossa
rakenteita ja käsitteitä, mutta kieliopista vaietaan. Silti kielioppi elää omaa
elämäänsä paitsi arjessa myös kouluopetuksessa – eri merkityksissään, kuten
ilmeni ala- ja yläkoulun opettajille tekemässämme kyselyssä. Esitämme tässä
muutamia kyselyjemme tuloksia ja niiden herättämiä ajatuksia sekä ehdotamme
kieliopille arvon palauttamista. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto | |
dc.relation.ispartofseries | Kieli, koulutus ja yhteiskunta | |
dc.relation.uri | https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2018/jalkia-haivytetysta-kieliopista-opettajien-nakemyksia-kieliopin-opettamisesta | |
dc.rights | CC BY 4.0 | |
dc.subject.other | kielitieto | fi |
dc.subject.other | kielitietoisuus | fi |
dc.subject.other | kielitietoinen aineenopetus | fi |
dc.subject.other | kielitietoinen opetus | fi |
dc.title | Jälkiä häivytetystä kieliopista – opettajien näkemyksiä kieliopin opettamisesta | |
dc.type | magazine article | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201807063483 | |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/43KC-T6DC | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.relation.issn | 1799-0181 | |
dc.relation.numberinseries | 3 | |
dc.relation.volume | 9 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kieliverkosto ja kirjoittajat, 2018 | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | |
dc.type.publication | contributionToPeriodical | |
dc.subject.yso | kielioppi | fi |
dc.subject.yso | perusopetus | fi |
dc.format.content | fulltext | |
dc.rights.url | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |