Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorTergujeff, Elina
dc.contributor.authorSundberg, Juho
dc.contributor.authorSiidoroff, Aleksi
dc.date.accessioned2018-06-08T08:00:24Z
dc.date.available2018-06-08T08:00:24Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/58455
dc.description.abstractVaikka natiivinomainen puhe ei ole ollut kielenoppimisessa erityisen painotettu osa-alue nykyään vallitsevilla opetusmetodeilla, on ääntäminen silti tärkeä osa englannin kielen oppimista. Se vähentää väärinymmärrysten määrää kommunikaatiotilanteissa. YouTube-videot ja mobiilisovellukset sisältävät paljon materiaalia, joiden käyttöä ei ole tutkittu kattavasti, varsinkaan YouTuben tapauksessa. Teknologian ja mobiilisovellusten käytöstä opetuksessa on saatavilla jo jonkin verran aiempaa tutkimusta. Tämä tutkimus tuo näkökulmaa siihen, millaista materiaalia on saatavilla englannin kielen ääntämisen opiskeluun YouTubessa ja mobiilisovelluksina. Lisäksi tutkimuksessa pyrittiin selvittämään näiden materiaalien käyttökelpoisuutta opetuksessa ja oppimisen apuna. Tutkimukseen sisältyi 25 YouTube-videota ja kolme mobiilisovellusta, joista tehtiin kuvaukset ja analyysit valittuun kirjallisuuteen pohjautuen. Valitsimme viisi suprasegmentaalista elementtiä tarkasteltavaksi. Kyseiset elementit olivat sanan ja lauseen paino, rytmi, intonaatio ja ‘connected speech’. Tarkastelemastamme aineistosta selvisi, että tämä materiaali on hyvin vaihtelevaa ja ennalta-arvaamatonta. Tästä teimme johtopäätöksen, että sitä tulisi kohdella toissijaisena materiaalina opetuksessa ja opetuksessa. Tällöin ennalta-arvaamattomuutta voisi tasapainottaa luotettavilla ja virallisilla lähteillä, kuten opetusmateriaaleilla kouluissa. Selvitimme kuitenkin, että nämä materiaalit ovat käyttökelpoisia oppimisen tukena, ja pystyvät tuomaan oppijoille erilaista ja autenttista materiaalia. Tämä päätelmä tuki tutkimuksen hypoteeseja.fi
dc.format.extent44
dc.language.isoen
dc.subject.othere-materials
dc.subject.otherYouTube
dc.subject.otherpronunciation teaching
dc.subject.othereducation
dc.subject.othermobile applications
dc.titleA critical review of English pronunciation teaching on YouTube and in mobile applications
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201806083110
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysoenglannin kieli
dc.subject.ysomobiilisovellukset
dc.subject.ysoääntäminen
dc.subject.ysoteaching and instruction
dc.subject.ysoEnglish language
dc.subject.ysomobile apps
dc.subject.ysopronunciation


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot