dc.contributor.advisor | Tergujeff, Elina | |
dc.contributor.author | Sundberg, Juho | |
dc.contributor.author | Siidoroff, Aleksi | |
dc.date.accessioned | 2018-06-08T08:00:24Z | |
dc.date.available | 2018-06-08T08:00:24Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/58455 | |
dc.description.abstract | Vaikka natiivinomainen puhe ei ole ollut kielenoppimisessa erityisen painotettu osa-alue nykyään vallitsevilla opetusmetodeilla, on ääntäminen silti tärkeä osa englannin kielen oppimista. Se vähentää väärinymmärrysten määrää kommunikaatiotilanteissa. YouTube-videot ja mobiilisovellukset sisältävät paljon materiaalia, joiden käyttöä ei ole tutkittu kattavasti, varsinkaan YouTuben tapauksessa. Teknologian ja mobiilisovellusten käytöstä opetuksessa on saatavilla jo jonkin verran aiempaa tutkimusta. Tämä tutkimus tuo näkökulmaa siihen, millaista materiaalia on saatavilla englannin kielen ääntämisen opiskeluun YouTubessa ja mobiilisovelluksina. Lisäksi tutkimuksessa pyrittiin selvittämään näiden materiaalien käyttökelpoisuutta opetuksessa ja oppimisen apuna. Tutkimukseen sisältyi 25 YouTube-videota ja kolme mobiilisovellusta, joista tehtiin kuvaukset ja analyysit valittuun kirjallisuuteen pohjautuen. Valitsimme viisi suprasegmentaalista elementtiä tarkasteltavaksi. Kyseiset elementit olivat sanan ja lauseen paino, rytmi, intonaatio ja ‘connected speech’. Tarkastelemastamme aineistosta selvisi, että tämä materiaali on hyvin vaihtelevaa ja ennalta-arvaamatonta. Tästä teimme johtopäätöksen, että sitä tulisi kohdella toissijaisena materiaalina opetuksessa ja opetuksessa. Tällöin ennalta-arvaamattomuutta voisi tasapainottaa luotettavilla ja virallisilla lähteillä, kuten opetusmateriaaleilla kouluissa. Selvitimme kuitenkin, että nämä materiaalit ovat käyttökelpoisia oppimisen tukena, ja pystyvät tuomaan oppijoille erilaista ja autenttista materiaalia. Tämä päätelmä tuki tutkimuksen hypoteeseja. | fi |
dc.format.extent | 44 | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.subject.other | e-materials | |
dc.subject.other | YouTube | |
dc.subject.other | pronunciation teaching | |
dc.subject.other | education | |
dc.subject.other | mobile applications | |
dc.title | A critical review of English pronunciation teaching on YouTube and in mobile applications | |
dc.type | bachelor thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201806083110 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Humanities and Social Sciences | en |
dc.contributor.laitos | Kieli- ja viestintätieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Language and Communication Studies | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Englannin kieli | fi |
dc.contributor.oppiaine | English | en |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | |
dc.type.publication | bachelorThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 301 | |
dc.subject.yso | opetus | |
dc.subject.yso | englannin kieli | |
dc.subject.yso | mobiilisovellukset | |
dc.subject.yso | ääntäminen | |
dc.subject.yso | teaching and instruction | |
dc.subject.yso | English language | |
dc.subject.yso | mobile apps | |
dc.subject.yso | pronunciation | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |