Show simple item record

dc.contributor.authorTolvanen, Nina
dc.date.accessioned2018-05-29T09:22:43Z
dc.date.available2018-05-29T09:22:43Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/58210
dc.description.abstractOpetushallitus julkaisi vuonna 2014 uudet perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet (OPS), jotka otettiin asteittain käyttöön vuonna 2016. Uudessa OPS:issa kannustetaan muun muassa laaja-alaiseen osaamiseen, oppiaineiden välisten rajojen rikkomiseen sekä monipuolisiin opetusmetodeihin, mikä tarjoaa paljon mielenkiintoisia mahdollisuuksia kieltenopettamiseen. Tässä materiaalipaketissa englantia opetetaan yhdessä kuvaamataiteen kanssa muun muassa yhteisopettajuuden keinoin. Työ koostuu teoriaosasta, jossa käydään läpi uuden OPS:in keskeisin sisältö tavoitteineen ja sitä tukevat opetusmenetelmät, sekä oppimateriaalista, joka koostuu seitsemästä työn teoriaosan mukaisesta tehtäväkokonaisuudesta. Teoriapohjaksi valikoituivat Content and language integrated learning, toiminnallisuus (learning by doing), tehtäväpohjainen kielenoppiminen ja -opetus (task-based language learning and teaching) sekä yhteisopettajuus (co-teaching), jotka sopivat erittäin hyvin yhteen OPS:in käsitykseen oppijasta aktiivisena toimijana rakentamassa tietoa vuorovaikutuksessa muiden kanssa. Uusi OPS velvoittaa vähintään yhteen monialaiseen oppimiskokonaisuuteen lukuvuodessa ja tämä materiaalipaketti on tarkoitettu muokattavaksi inspiraation sytyttäjäksi opettajille, jotka näitä kokonaisuuksia suunnittelevat. Tehtäväkokonaisuuksissa on hyödynnetty kaikkia laaja-alaisia kompetensseja sekä mahdollisimman monipuolisia menetelmiä niin englannin kuin kuvataiteenkin osalta. Kaikki tehtävät sisältävät runsaasti keskustelua.fi
dc.format.extent51
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.subject.otherEFL teaching
dc.subject.othercontent and language integrated learning
dc.subject.otherlearning by doing
dc.subject.othertask-based language learning and teaching
dc.subject.otherco-teaching
dc.subject.othermultidisciplinarity
dc.subject.othervisual arts
dc.titleTeaching English through visual arts to 9th graders in Finnish comprehensive school: a material package
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201805292885
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysokielet
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysovieraskielisyys
dc.subject.ysooppiminen
dc.subject.ysovieraskielinen opetus
dc.subject.ysooppimateriaali
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysokieltenopettajat
dc.subject.ysooppimaan oppiminen
dc.subject.ysooppimisprosessi
dc.subject.ysolanguages
dc.subject.ysoteaching and instruction
dc.subject.ysoforeign language
dc.subject.ysolearning
dc.subject.ysocontent and language integrated learning
dc.subject.ysostudy material
dc.subject.ysolanguage learning
dc.subject.ysolanguage teachers
dc.subject.ysolearning to learn
dc.subject.ysolearning process
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record