dc.contributor.advisor | Lakanen, Antti-Jussi | |
dc.contributor.author | Parviainen, Tuomas | |
dc.date.accessioned | 2018-05-25T09:59:02Z | |
dc.date.available | 2018-05-25T09:59:02Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/58108 | |
dc.description.abstract | Pelillistäminen on nostanut suosiotaan yrityskäytössä viime aikoina. Kyseessä on kirjallisuuskatsaus pelillistämisestä, jonka tarkoituksena on tutkia pelillistämisen käyttöä yrityksissä muissa tarkoituksissa kuin markkinoinnissa. Pelillistäminen perustuu pelimekaniikkojen käyttämiseen ja ne tuottavat hyötyä erilaisten dynamiikkojen muodossa.
Monet yritykset ovat käyttäneet pelillistämistä onnistuneesti, mutta tutkimukset kertovat, että pelillistäminen voi myös aiheuttaa haittoja yritykselle ja sen työntekijöille.
Pelillistämistä on kritisoitu viime aikoina sen mahdollisen hyväksikäytön vuoksi, mutta konklusiivisia todisteita tällaisesta ei ole löytynyt. | fi |
dc.description.abstract | Gamification has become progressively more popular in corporate use during the last couple years. This is a literature review on the subject of gamification. The purpose of this review is to find insight about the usage of gamification in corporations outside of marketing. Gamification is based in the use of mechanics that produce different dynamics that benefit the player and the company. Many companies have succesfully utilised gamification but research shows that gamification can also cause harm both to the company itself and it's employees.
Gamification has been recently critizised for it's potential for abuse but no conclusive evidence to prove this hasn't been found. | en |
dc.format.extent | 19 | |
dc.language.iso | fi | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.subject.other | yritykset | |
dc.title | Pelillistämisen hyödyntäminen työympäristössä | |
dc.type | bachelor thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201805252779 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | |
dc.type.publication | bachelorThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 602 | |
dc.subject.yso | pelillistäminen | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |