Videopelien ja pelillistämisen hyödyt lukuaineiden ja vieraiden kielten opetuksessa
Authors
Date
2019Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Kanditaatin tutkielmassa tutkitaan videopelien ja pelillistämisen käytöstä saatavia hyötyjä lukuaineiden ja vieraiden kielten opetuksessa. Tutkielman tarkoitus on selvittää, onko videopeleistä hyötyä opetuksessa ja mitä peleistä saatavat hyödyt ovat. Pelien on todettu nostavan oppijoiden motivaatiota opiskeltavaan aiheeseen, mikä on oleellinen osa
oppimista. Pelit saavat myös vieraiden kielten oppijat käyttämään enemmän aikaa opiskeltavan kielen parissa, mikä parantaa oppimista. Pelien haittoja ovat muun muassa näennäinen oppiminen ja häiriötekijät, jotka estävät oikeaa oppimista tapahtumasta. In this research paper I examine the benefits of using video games and gamification in the education of theoretical subjects and secondary languages. The purpose of this paper is to find out if there are any benefits to the use of video games in education and what those benefits are. It has been established that video games have the ability to increase the motivation of students which is essential to learning. Video games can also make students spend more time on task when studying secondary languages which improves learning. The disadvantages of video games include apparent but not actual learning and distractions that prevent actual learning from taking place.
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [4421]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Viiden O:n malli vieraiden kielten eriyttämiseen
Roiha, Anssi; Polso, Jerker (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2018)Jokaisella oppilaalla on koulussa oikeus saada tasolleen sopivaa opetusta ja edetä tarvittaessa opinnoissaan yksilöllisesti. Tämä edellyttää opetuksen eriyttämistä, jota myös perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet ... -
Mobiiliteknologian käytön ja käyttöönoton ongelmia vieraiden kielten opetuksessa
Silla, Arto (2015)Mobiililaitteiden opetuskäytön suosio on kasvanut viime vuosina Suomessa, ja useat tutkimukset osoittavatkin mobiililaitteiden opetuskäytöllä olevan useita hyötyjä, etenkin vieraiden kielten opetuksessa. Mobiililaitteiden ... -
"Nyt ymmärrän, että opettajaksi tullaan vasta työssä" : vieraiden kielten opettajaopiskelijoiden ajatuksia opettajan vastuusta
Nyman, Tarja; Kajander, Kati; Alanen, Riikka (Suomen kasvatustieteellinen seura, 2018) -
Pelillistämisen vaikutus oppilaiden opiskelumotivaatioon ja oppimiseen biologian lukio-opetuksessa
Auerniitty, Aarni (2019)Tietokone- ja konsolipelit ovat hyvin suosittuja nuorten keskuudessa. Siten elektronisten pelien sisällyttäminen opetukseen tuntuu luontevalta. Pelien on todettu hyödyttävän monien eri-ikäisten oppilaiden oppimista ja ...