Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorJuutinen, Sanna
dc.contributor.authorHantula, Jani
dc.date.accessioned2018-05-25T08:37:58Z
dc.date.available2018-05-25T08:37:58Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/58099
dc.description.abstractVideopelien grafiikat kehittyvät jatkuvasti. Alun muutamista pikseleistä ja tekstiseikkailuista päästiin 70- ja 80-luvun 2-ulotteisiin pikseligrafiikoihin, joista taas kehitys on vienyt pitkälle 3-ulotteisuuteen, lähes fotorealistisiin maailmoihin, eikä kehitykselle näy vieläkään loppua. Kehityksen pääsuuntana on fotorealismi, eli oikeaa maailmaa vastaavat peligrafiikat, joka lähenee samalla kun grafiikkalaitteisto kehittyy. Vaikka peligrafiikka kehittyy koko ajan paremmaksi, jotkut pelinkehittäjät valitsevat silti peliensä grafiikoiksi esimerkiksi 8-bittiset retro-grafiikat tai tyylitellyt ja yksinkertaiset polygoni-grafiikat uusimpien fotorealistisien grafiikoiden sijaan. Tässä kandidaatintutkielmassa selvennetään peligrafiikan historiaa ja kehittymistä sekä pohditaan tulevaisuuden suuntaa.fi
dc.description.abstractVideo game graphics are developing continuously. From the first graphics made with couple of pixels and text adventures, to the 70’s and 80’s 2 dimensional pixel graphics, to deep into 3 dimensional, almost photorealistic worlds, and there is still no end in sight. The main direction of development is photorealism, graphics that look exactly like their real world counterparts. Even though game graphics are developing to even better, some game developers still choose to use 8-bit graphics or low poly graphics instead of the newest photorealistic graphics. This bachelor’s thesis will give insight about history and development of game graphics and some speculation about the future.en
dc.format.extent31
dc.language.isofi
dc.subject.othergrafiikka
dc.titlePeligrafiikan kehittyminen
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201805252772
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysopelit
dc.subject.ysokehitys
dc.subject.ysovideopelit
dc.subject.ysopeligrafiikka
dc.subject.ysotietokonegrafiikka


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot