Peligrafiikan kehittyminen

Abstract
Videopelien grafiikat kehittyvät jatkuvasti. Alun muutamista pikseleistä ja tekstiseikkailuista päästiin 70- ja 80-luvun 2-ulotteisiin pikseligrafiikoihin, joista taas kehitys on vienyt pitkälle 3-ulotteisuuteen, lähes fotorealistisiin maailmoihin, eikä kehitykselle näy vieläkään loppua. Kehityksen pääsuuntana on fotorealismi, eli oikeaa maailmaa vastaavat peligrafiikat, joka lähenee samalla kun grafiikkalaitteisto kehittyy. Vaikka peligrafiikka kehittyy koko ajan paremmaksi, jotkut pelinkehittäjät valitsevat silti peliensä grafiikoiksi esimerkiksi 8-bittiset retro-grafiikat tai tyylitellyt ja yksinkertaiset polygoni-grafiikat uusimpien fotorealistisien grafiikoiden sijaan. Tässä kandidaatintutkielmassa selvennetään peligrafiikan historiaa ja kehittymistä sekä pohditaan tulevaisuuden suuntaa.
Main Author
Format
Theses Bachelor thesis
Published
2018
Subjects
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201805252772Käytä tätä linkitykseen.
Language
Finnish
License
In CopyrightOpen Access

Share