"Yhes lausees saattaa olla ihan helposti kolmee eri kieltä" : kurkistus kielikylpyoppilaiden kielimaailmaan
Mård-Miettinen, K., & Björklund, S. (2018). "Yhes lausees saattaa olla ihan helposti kolmee eri kieltä" : kurkistus kielikylpyoppilaiden kielimaailmaan. In L. Nieminen, A. Yliherva, J. Alian, & S. Stolt (Eds.), Monimuotoinen monikielisyys : Puheen ja kielen tutkimuksen päivät Helsingissä 5.-.6.4.2018 (pp. 80-91). Puheen ja kielen tutkimuksen yhdistys. Puheen ja kielen tutkimuksen yhdistyksen julkaisuja, 50.
Published in
Puheen ja kielen tutkimuksen yhdistyksen julkaisujaDate
2018Discipline
Soveltava kielitiedeCopyright
© Kirjoittajat & Puheen ja kielen tutkimuksen yhdistys, 2018.
Publisher
Puheen ja kielen tutkimuksen yhdistysParent publication ISBN
978-952-68723-1-5Conference
Puheen ja kielen tutkimuksen päivätIs part of publication
Monimuotoinen monikielisyys : Puheen ja kielen tutkimuksen päivät Helsingissä 5.-.6.4.2018ISSN Search the Publication Forum
1458-7580Keywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/28036586
Metadata
Show full item recordCollections
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Toista kieltä yhteisen toiminnan kautta
Suni, Minna (Skrifter utgivna av Svenska litteratursällskapet i Finland, 2012)Arvioitu teos: Marjo Savijärvi: Yhteisestä toiminnasta yhteiseen kieleen. Keskustelunanalyyttinen tutkimus toisen kielen oppimisesta kielikylpypäiväkodin arkitilanteissa. Helsinki: Helsingin yliopiston suomen kielen, ... -
Kieltä, toimintaa, sisältöjä
Kalliokoski, Jyrki; Mård-Miettinen, Karita; Nikula, Tarja (Suomen Soveltavan Kielitieteen Yhdistys AFinLA ry, 2015)In this introduction, we highlight common interests within research in three related educational contexts: language immersion, content and language integrated learning (CLIL) and Finnish or Swedish as second language ... -
Lisää toimintaa vieraan kielen tunneille helposti!
Meuronen, Meija (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2016)Kieltä ei opita pelkästään kirjoja lukemalla ja niistä sanalistoja pänttäämällä. Monet oppijat ovat visuaalis-taktiilisia ja siksi monikanavaiset, toiminnalliset menetelmät voivat auttaa heitä ja kaikkia muitakin oppijoita ... -
”Siksi, että se tuntuu helposti opettajastakin tylsältä” : communicative methods in English grammar teaching in Finland
Anttila, Suvi (2015)Sekä kieliopin opetusta että kommunikatiivista opetusta on tutkittu Suomessakin melko laajalti, mutta näiden kahden kohtaaminen ei toistaiseksi ole päässyt tutkimusten kohteeksi. Kielioppia pidetään usein vaikeana ja jopa ... -
Varhemmin helposti : luokanopettajien käytännön ideoita kieltenopetuksen varhentamiseen
Kangasvieri, Tea; Moate, Josephine (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2018)Tässä artikkelissa käsitellään luokanopettajien luovia ratkaisuja englannin kielen varhentamisessa alakoulun ensimmäisellä ja toisella luokalla. Luokanopettajilta kerättiin raportteja kevään 2018 aikana heidän ...