Kieltä, toimintaa, sisältöjä
Kalliokoski, J., Mård-Miettinen, K., & Nikula, T. (2015). Kieltä, toimintaa, sisältöjä. AFinLA-e : soveltavan kielitieteen tutkimuksia, 8, 3-12. http://ojs.tsv.fi/index.php/afinla/article/view/53769
Julkaistu sarjassa
AFinLA-e : soveltavan kielitieteen tutkimuksiaPäivämäärä
2015Oppiaine
Soveltava kielitiedeTekijänoikeudet
© the Authors & Suomen Soveltavan Kielitieteen Yhdistys AFinLA ry, 2015.
In this introduction, we highlight common interests within research in three related educational contexts: language immersion, content and language integrated learning (CLIL) and Finnish or Swedish as second language education in Finland. Although each has their specific foci of interest and have developed as independent research fields, they all share an interest in language learning through meaningful language use as well as in simultaneous learning and teaching of language and content. These issues can be approached from multiple viewpoints as demonstrated by the individual contributions in this volume, introduced briefly in this article. The contributions are organised into three thematic areas, the first addressing content-specific language learning through a second or a foreign language, and the other two thematic areas focusing on the use of multilingual language resources and beliefs about multilingualism and learning in a second or a foreign language, respectively.
Julkaisija
Suomen Soveltavan Kielitieteen Yhdistys AFinLA ryISSN Hae Julkaisufoorumista
1798-7822Asiasanat
Alkuperäislähde
http://ojs.tsv.fi/index.php/afinla/article/view/53769Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/25455306
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Aletaan alusta : luku- ja kirjoitustaidottomat aikuiset uutta kieltä oppimassa
Tammelin-Laine, Taina (University of Jyväskylä, 2014) -
Retrospective Orientation to Learning Activities and Achievements as a Resource in Classroom Interaction
Jakonen, Teppo (Wiley, 2018)This article explores the temporal nature of language learning in classroom settings through the lens of Conversation Analysis (CA) by drawing on video‐recorded interactions from Content and Language Integrated (CLIL) ... -
Finnish L2 proficiency for working life : towards research-based language education and supervision practices
Lehtimaja, Inkeri; Virtanen, Aija; Suni, Minna (Fagbokforlaget, 2021)In all Nordic countries, the L2 proficiency needed at work has become a key area in the language education provided for adult immigrants. This paper is part of a series of articles that gives an overview of language policies ... -
Monikielisyys oppimisen pohjana perusopetuksessa
Kemppainen, Raija Pini; Lasonen, Johanna (Suomen kasvatustieteellinen seura ry, 2009) -
Suomen eksistentiaalilause toisen kielen oppimisen polulla
Kajander, Mikko (Jyväskylän yliopisto, 2013)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.