Varhemmin helposti : luokanopettajien käytännön ideoita kieltenopetuksen varhentamiseen
Abstract
Tässä artikkelissa käsitellään luokanopettajien luovia ratkaisuja englannin
kielen varhentamisessa alakoulun ensimmäisellä ja toisella luokalla.
Luokanopettajilta kerättiin raportteja kevään 2018 aikana heidän hyväksi
toteamistaan aktiviteeteista, joiden avulla he ovat varhentaneet vieraan kielen
opetusta omassa työssään. Esimerkit ovat englannin kielen opetuksesta, mutta
niitä voidaan käyttää myös muiden vieraiden kielten opetuksessa. Artikkelissa
kerrotaan myös luokanopettajien omista tuntemuksista ja kokemuksista
kieltenopetuksen varhentamisesta. Opettajien mukaan tunneilla on muun
muassa pelattu, leikitty, kerrottu tarinoita, askarreltu ja kirjoitettu lyhyitä
tekstejä ja esitelmiä. Vähäiselläkin suunnittelulla voidaan lisätä vierasta kieltä
alakoulun opetukseen.
Main Authors
Format
Articles
Magazine article
Published
2018
Series
Subjects
Publication in research information system
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto
Original source
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2018/varhemmin-helposti-luokanopettajien-kaytannon-ideoita-kieltenopetuksen-varhentamiseen
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201812175171Käytä tätä linkitykseen.
Review status
Non-peer reviewed
ISSN
1799-0181
Language
Finnish
Published in
Kieli, koulutus ja yhteiskunta
Citation
- Kangasvieri, T., & Moate, J. (2018). Varhemmin helposti : luokanopettajien käytännön ideoita kieltenopetuksen varhentamiseen. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 9(7). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2018/varhemmin-helposti-luokanopettajien-kaytannon-ideoita-kieltenopetuksen-varhentamiseen
Funder(s)
Ministry of Education and Culture
Funding program(s)
Others
Muut
Copyright© Kieliverkosto ja kirjoittajat, 2018