Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorTergujeff, Elina
dc.contributor.authorRekola, Senni
dc.contributor.authorSavo, Karoliina
dc.date.accessioned2018-05-05T09:49:42Z
dc.date.available2018-05-05T09:49:42Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57859
dc.description.abstractUusien opetussuunnitelmien ja teknologian edistymisen myötä sähköisten oppimateriaalien rooli eri luokka-asteilla alakoulusta lukioon on kasvanut melko keskeiseksi. Kyseisiä materiaaleja hyödyntämällä päästään lähemmäksi paitsi perusopetuksen myös lukion opetussuunnitelmaan kirjattuja tavoitteita, joiden mukaan oppilaiden ja opiskelijoiden tulisi muun muassa harjoittaa tieto- ja viestintäteknisiä taitojaan muun oppimisen ohella oppiaineessa kuin oppiaineessa. Aikaisempaa tutkimusta aiheesta on tehty vielä melko vähänlaisesti, ja toisaalta olemassaolevat tutkimukset ovat pääasiallisesti keskittyneet opettajien mielipiteisiin ja näkemyksiin sähköisten materiaalien käytöstä oppitunneilla. Päätimmekin siis ottaa tutkimuksemme tavoitteeksi kartoittaa, miten oppilaat kokevat uudempien materiaalien käytön englannin opiskelussa. Tutkielman keskiöön valitsimme kahdeksasluokkalaiset, jotka yläkoulun keskimmäisenä ikäluokkana edustavat tällä kertaa myös vuotta ikäistään nuorempiaan ja vanhempiaan. Tutkimus osoitti, että sähköisten materiaalien käyttö kahdeksasluokkalaisten englannin tunneilla voi motivoida kielen opiskeluun esimerkiksi hauskuuden kautta. Arvosana ei ollut merkittävä kysyttäessä, tekevätkö e-materiaalit oppitunneista motivoivampia, vaan oppilaat olivat pitkälti yksimielisiä siitä, että ne tuovat opetukseen vaihtelua ja kiinnostavuutta opintomenestyksestä riippumatta.fi
dc.format.extent34
dc.language.isoeng
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.otherelectronic materials
dc.subject.othere-materials
dc.subject.otherEFL
dc.subject.othermotivation
dc.subject.otherteaching
dc.subject.otherlanguage learning
dc.titleUsing Electronic Materials in the EFL Classroom: 8th Graders’ Views on the Motivational Aspect of E-materials
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201805052470
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineEnglannin kieli
dc.date.updated2018-05-05T09:49:42Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot