Opettaja oppimaiseman arkkitehtina
Meriläinen, M., & Piispanen, M. (2018, 12.4.2018). Opettaja oppimaiseman arkkitehtina. Tiedeblogi. https://www.jyu.fi/fi/blogit/tiedeblogi/merja-merilainen-ja-maarika-piispanen-opettaja-oppimaiseman-arkkitehtina
Julkaistu sarjassa
TiedeblogiPäivämäärä
2018Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat & Jyväskylän yliopisto, 2018.
Julkaisija
Jyväskylän yliopistoISSN Hae Julkaisufoorumista
2489-2335Asiasanat
Alkuperäislähde
https://www.jyu.fi/fi/blogit/tiedeblogi/merja-merilainen-ja-maarika-piispanen-opettaja-oppimaiseman-arkkitehtinaJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/28012288
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kokkolan yliopistokeskus Chydenius [352]
- Tiedeblogi [127]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Miten opettaja rakentaa pedagogisen auktoriteetin? Otteita opettajan arjesta
Harjunen, Elina (Suomen kasvatustieteellinen seura, 2002)Laadullisen tutkimuksen päätavoitteena oli pureutua siihen, miten opettaja ymmärtää ja rakentaa pedagogisen auktoriteettinsa koulun arjessa. Koska auktoriteettisuhde ei todennu ajatuksissa, puheessa ja kuvitelmissa, tutkin ... -
Who has the power to define the ideal teacher? Insights into the social structure of Finnish teacher education
Fornaciari, Aleksi; Juutilainen, Maaret (Frontiers Media SA, 2023)In Finland, graduating teachers are expected to become “transformational agents” who are able to critically reflect upon and evaluate what types of changes are necessary in education and who can also implement the required ... -
Nuoren vieraan kielen opettajan pedagogisen ajattelun ja ammatillisen asiantuntijuuden kehittyminen
Nyman, Tarja (Jyväskylän yliopisto, 2009)Opiskeluaikainen epävarmuus ja itseen kohdistuvat voimakkaat odotukset saattavat ennakoida sitä, että opettaja ei vielä ole valmis työelämään. Tämä kävi ilmi FL Tarja Nymanin väitöstutkimuksessa, jonka tavoitteena oli ... -
Opiskelijana korona-ajan etätoteutuksessa aikuiskouluttajan pedagogisissa opinnoissa didaktisen kolmion näkökulmasta
Rouhunkoski, Iina (2024)Tämän aikuiskasvatustieteen pro gradu -tutkielman tarkoituksena oli tutkia aikuiskouluttajan pedagogisten opintojen (APO) korona-ajan etätoteutusta didaktinen kolmio viitekehyksenä. Tutkimuksessa käytin laajennettua ... -
Paikoillanne, valmiit, nyt! : opettajankoulutuksen haasteet tänään : valtakunnallinen opettajankoulutuksen konferenssi Kokkolassa 2006
Valtakunnallinen opettajankoulutuksen konferenssi; Aarnos, Eila; Meriläinen, Merja (Kokkolan yliopistokeskus Chydenius, 2007)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.