Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorRoivainen, Sanna
dc.date.accessioned2018-04-16T13:50:23Z
dc.date.available2018-04-16T13:50:23Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57614
dc.description.abstractGlobalisoituvassa maailmassamme on entistä tavallisempaa kohdata ihmisiä vieraista maista ja kommunikoida heidän kanssaan vieraalla kielellä. Koska englanti on tällä hetkellä läntisen maailman lingua franca, on se usein tällaisissa kohtaamisissa käytetty kieli. Ääntämisen oppimisella on suuri rooli näissä vieraskielisissä kohtaamisessa, koska ensivaikutelmaan vaikuttaa ulkoisten tekijöiden lisäksi myös ihmisen tapa ja taito puhua. Tässä tutkimuksessa lukion toisen vuoden opiskelijat kertovat itse, mitkä asiat luokkahuoneissa tai niiden ulkopuolella ovat auttaneet heitä englannin kielen ääntämisen oppimisessa. Tutkimuksen tavoitteena on saada selville, mitkä asiat ovat tärkeimpiä ääntämisen oppimisen välineitä oppilaille sekä määrittää, miten tärkeä rooli opettajalla on ääntämisen oppimisprosessissa. Tutkimuksessa havaittiin, ettei oppilaiden raportoimissa heille tärkeissä ääntämisen oppimisen malleissa ja harjoitteissa ole valtavia eroja. Kielitaidoltaan hieman heikommat oppilaat luottavat opettajan malliin vahvemmin, mutta yleisesti opettajan rooli luokkahuoneessa on muuttunut kirjaimellisesta ääntämismallista, jonka puhetyyliä ja ääntämistä oppilaat jäljittelevät, muiden mallien tarjoajaksi. Tutkimuksen perusteella voidaan suositella, että opettajien olisi käytettävä ääntämisen opetuksessa useita erilaisia materiaaleja sekä mediamuotoja, jotta opetuksesta hyötyisivät kaikki oppilaat mahdollisimman paljon.fi
dc.format.extent14
dc.language.isoeng
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.otherpronunciation
dc.subject.otherpronunciation teaching
dc.subject.otherpronunciation models
dc.subject.otherEnglish teaching
dc.titleLearners’ opinion on their English pronunciation formation
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201804162095
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineEnglannin kieli
dc.date.updated2018-04-16T13:50:23Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot