An immigrant mother’s thoughts on the use of Finnish in English workbooks
Háhn, J. (2018). An immigrant mother’s thoughts on the use of Finnish in English workbooks. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 9(1). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2018/an-immigrant-mothers-thoughts-on-the-use-of-finnish-in-english-workbooks
Julkaistu sarjassa
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaTekijät
Päivämäärä
2018Tekijänoikeudet
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
I moved to Finland with my family three and a half years ago from Hungary. My older son (aged 11 then) spent a year in a Finnish preparatory class before he continued his studies in the 5th grade. He chose English as his A1 language because he had learnt it for three years in a Hungarian school. Despite his knowledge, the English home assignments proved to be very difficult for him to solve. The activity book relied greatly on the majority language: the instructions and many of the exercises required Finnish knowledge. We spent a lot of time using an electronic dictionary to do the English homework together. Finnish skills were needed even in the English language tests that he had to take, and it happened not just once that he lost points due to the lack of his proficiency. This personal experience made me curious about the reasons for the presence of the majority language in the English activity books that are used in Finnish basic education. The study is discussed in more detail in a paper published in the electronic journal Apples (Háhn 2017).
...
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181Asiasanat
Alkuperäislähde
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2018/an-immigrant-mothers-thoughts-on-the-use-of-finnish-in-english-workbooksJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27940238
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Finding culture in culturally responsive education : constructing meanings about culture in a multicultural group setting and exploring the significance of English with immigrant adult learners
Salmu, Pihla (2020)Kulttuurisesti responsiivinen pedagogiikka pyrkii parantamaan vähemmistöryhmistä tulevien opiskelijoiden opintomenestystä tekemällä oppimistilanteesta sopivamman kaikille. Tätä pedagogista suuntausta on kuitenkin useimmiten ... -
“You can do without Finnish but I’m not sure I would want to" : working migrants’ perceptions of the use and importance of English in Finland
Leinamo, Lotta (2022)Nykyajan globalisoituneessa maailmassa, jossa työperäinen maahanmuutto on avainasemassa, englannin kielen merkitys kommunikaatiossa on korostunut. Kielitaito on avainasemassa maahanmuuttajien integraatiossa ja englanti ... -
Predicting Placement Accuracy and Language Outcomes in Immigrants' L2 Finnish Education
Tammelin-Laine, Taina; Hirvelä, Tuija; Huhta, Ari; Neittaanmäki, Reeta; Ohranen, Sari; Stordell, Elina (Georgetown University Press, 2018) -
Perceived threat and prejudice towards immigrants in Finland : A study among early, middle, and late Finnish adolescents
Ngwayuh, Elvis Nshom; Croucher, Stephen (Routledge, 2017)Using integrated threat theory, this study examined how perceived threat, or fear of immigrants, manifests among early, middle, and late Finnish adolescents, and the relationship between perceived threat and prejudice among ... -
Global to local : English in the lives of five Helsinki-based immigrant entrepreneurs
Saarinen, Ilkka (2014)Tämä tutkimus käsittelee Helsingissä liiketoimintaansa harjoittavien maahanmuuttajayrittäjien englannin kielen käyttöä liiketoiminnassaan ja sen ulkopuolella.Tutkimus peilaa myös englannin kielen yleistä roolia Suomessa ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.