dc.contributor.author | Roiha, Anssi | |
dc.contributor.author | Polso, Jerker | |
dc.date.accessioned | 2018-04-09T06:56:11Z | |
dc.date.available | 2018-04-09T06:56:11Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Roiha, A., & Polso, J. (2018). Viiden O:n malli vieraiden kielten eriyttämiseen. <i>Kieli, koulutus ja yhteiskunta</i>, <i>9</i>(1). <a href="https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2018/viiden-o-n-malli-vieraiden-kielten-eriyttamiseen" target="_blank">https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2018/viiden-o-n-malli-vieraiden-kielten-eriyttamiseen</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_27940596 | |
dc.identifier.other | TUTKAID_77018 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57506 | |
dc.description.abstract | Jokaisella oppilaalla on koulussa oikeus saada tasolleen sopivaa opetusta ja edetä tarvittaessa opinnoissaan yksilöllisesti. Tämä edellyttää opetuksen eriyttämistä, jota myös perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet (2014) korostaa. Kentällä eriyttäminen koetaan kuitenkin usein haasteelliseksi, ja se myös ymmärretään monella eri tavalla. Tässä artikkelissa esittelemme, miten eriyttämistä voi lähestyä matalalla kynnyksellä luomamme Viiden O:n mallin avulla. Esimerkkinä käytämme vieraiden kielten opetusta. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto | |
dc.relation.ispartofseries | Kieli, koulutus ja yhteiskunta | |
dc.relation.uri | https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2018/viiden-o-n-malli-vieraiden-kielten-eriyttamiseen | |
dc.subject.other | opetusjärjestelyt | |
dc.title | Viiden O:n malli vieraiden kielten eriyttämiseen | |
dc.type | contributionToPeriodical | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201803091691 | |
dc.contributor.laitos | Kasvatustieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Kieli- ja viestintätieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Education | en |
dc.contributor.laitos | Department of Language and Communication Studies | en |
dc.contributor.oppiaine | Koulutusjohtaminen | fi |
dc.contributor.oppiaine | Englannin kieli | fi |
dc.contributor.oppiaine | Educational Leadership | en |
dc.contributor.oppiaine | English | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.date.updated | 2018-03-09T13:15:11Z | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.relation.issn | 1799-0181 | |
dc.relation.numberinseries | 1 | |
dc.relation.volume | 9 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kieliverkosto ja kirjoittajat | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | |
dc.subject.yso | opetus | |
dc.subject.yso | eriyttäminen | |
dc.subject.yso | vieraat kielet | |
dc.subject.yso | oppiminen | |
dc.subject.yso | oppimisympäristö | |
dc.subject.yso | opetusmenetelmät | |
dc.subject.yso | oppimateriaali | |
dc.subject.yso | tukeminen | |
dc.subject.yso | arviointi | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2630 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p987 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p30184 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2945 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p4835 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p988 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p157 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p9131 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p7413 | |