The use of language in migrant stay-at-home parents’ process of integration : Experiences of inclusion and exclusion
Iikkanen, P. (2017). The use of language in migrant stay-at-home parents’ process of integration : Experiences of inclusion and exclusion. Apples : Journal of Applied Language Studies, 11(3), 121-142. https://doi.org/10.17011/apples/urn.201712104587
Julkaistu sarjassa
Apples : Journal of Applied Language StudiesTekijät
Päivämäärä
2017Tekijänoikeudet
© The Author(s)
This paper examines the use of language and how it contributes to the experiences of inclusion and exclusion of recent migrant stay-at-home parents in Finland. The study shows how the use of language facilitates the integration process of newly arrived stay-at-home parents of migrant background and affects their experiences of social inclusion and/or exclusion. The study uses the translingual approach (Canagarajah, 2013) to shed light on the multilingual reality migrants are faced with in their new surroundings. The approach is ethnographic and the data is interpreted using data-driven conventional content analysis (Tuomi & Sarajärvi, 2009, pp. 108–113). The results suggest that English works quite well as a lingua franca, although to become “fully” integrated, migrants feel that they need to develop a command of the local language.
Julkaisija
Centre for Applied Language Studies, University of JyväskyläISSN Hae Julkaisufoorumista
1457-9863Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27787705
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
“You can do without Finnish but I’m not sure I would want to" : working migrants’ perceptions of the use and importance of English in Finland
Leinamo, Lotta (2022)Nykyajan globalisoituneessa maailmassa, jossa työperäinen maahanmuutto on avainasemassa, englannin kielen merkitys kommunikaatiossa on korostunut. Kielitaito on avainasemassa maahanmuuttajien integraatiossa ja englanti ... -
From interdepe[n]dence to agency : migrants as learners of English and Finnish in Finland
Hakkarainen, Tiina (2011)Maahanmuuttajien määrä Suomessa on kasvanut räjähdysmäisesti sitten 1990-luvun. Muutos väestörakenteessa vaikuttaa myös suomalaisten koulujen arkeen ja opettajien työhön, mutta tutkimusta maahanmuuttajista erityisesti ... -
The role of the English language in the integration of refugees into Finnish society
Jalava, Inka (2011)Tutkimuksen tehtävänä oli selvittää englannin kielen roolia pakolaisten kotoutumisessa Suomeen. Erityisesti huomiota kiinnitettiin englannin kielen merkitykseen kahdella kotoutumisen osa-alueella: koulutuksessa ja työelämässä. ... -
“From now and again he would fall behind in one of the languages...”: parents' views on their Finnish-English bilingual children's use of languages
Haustola, Milla (2019)Kaksikielisyys on tänä päivänä yleinen ilmiö globalisaation sekä ihmisten lisääntyneen maantieteellisen liikkuvuuden myötä. Lisäksi yhä useammissa kodeissa käytetään rinnakkain kahta kieltä, ja täten lapset kuulevat arjessaan ... -
Coping with discrepancies : implications of career guidance and counselling for migrants’ social inclusion in Finland and Sweden
Aldrovandi, Alessandra; Kalalahti, Mira; Sundelin, Åsa (Taylor & Francis, 2024)Career guidance and counselling (CGC) plays an important role in the ‘egalitarian tradition’ of the Nordic countries’ perspective of education, since it aims to support all students in developing skills and knowledge to ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.