Looking for determinants of willingness-to-pay for Sibelius Hall, Lahti
Tohmo, T. (2017). Looking for determinants of willingness-to-pay for Sibelius Hall, Lahti. Cogent Arts and Humanities, 2017(4), Article 1296343. https://doi.org/10.1080/23311983.2017.1296343
Julkaistu sarjassa
Cogent Arts and HumanitiesTekijät
Päivämäärä
2017Tekijänoikeudet
© 2017 The Author(s). This open access article is distributed under a Creative Commons Attribution
(CC-BY) 4.0 license.
The aim of this paper is to determine the factors affecting the willingness-to-pay for a local concert hall, namely Sibelius Hall in Lahti. Our study argues that a high income, the use of cultural services and a positive attitude towards culture were connected to a high willingness-to-pay for Sibelius Hall. Our study revealed that “I do not know” answers can be partly explained by the character of cultural preferences being an acquired taste. As a consequence, the users and respondents exhibiting a positive attitude towards culture may choose the “I do not know” option instead of making a zero bid.
Julkaisija
Cogent OAISSN Hae Julkaisufoorumista
2331-1983Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27401393
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kauppakorkeakoulu [1381]
Rahoittaja(t)
Suomen AkatemiaRahoitusohjelmat(t)
Strategisen tutkimuksen ohjelmat STN, SALisätietoja rahoituksesta
We gratefully acknowledge funding from the Strategic Research Council (SRC) at the Academy of Finland for the project “Beyond MALPE-coordination: integrative envisioning” [number 303552].Lisenssi
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on © 2017 The Author(s). This open access article is distributed under a Creative Commons Attribution
(CC-BY) 4.0 license.
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
The role of fundamental motivations in willingness-to-pay online
Salonen, Ville; Munnukka, Juha; Karjaluoto, Heikki (Elsevier, 2020)This study aims to determine whether an understanding of chronic fundamental consumer motivations can help determine the mechanisms of willingness-to-pay for products online. To do so, it employs a simulated buying task ... -
Factors Affecting the Consumers’ Purchase Intention and Willingness-to-Pay More for Electric-Vehicle Technology
Bhutto, Maqsood H.; Shaikh, Aijaz A.; Sharma, Ravishankar (International Consortium for Electronic Business, 2021)This study conducted an in-depth analysis of the factors affecting consumers’ intention to purchase and willingness to pay more for an electric vehicle (EV) in the developing-country context, extending the theory of planned ... -
"Eikös kulttuuri ole kaikkea?" : raportti jyväskyläläisten 15-20-vuotiaiden nuorten kulttuuribarometritutkimuksen ryhmähaastatteluista
Pyykkönen, Miikka; Villman, Emmi; Seppänen, Miio; Uisma, Aino-Mari (Jyväskylän yliopisto, 2023) -
Nuorten kulttuuria tukemassa : nuoret kulttuurin harrastajina ja kulttuuripalvelujen käyttäjinä sekä kulttuurisen nuorisotyön kehittäminen Keski-Suomessa
Schalin, Anton; Pyykkönen, Miikka (Nuorisotutkimusverkosto/Nuorisotutkimusseura, 2022)Tässä tutkimuksessa kartoitetaan 15–20-vuotiaiden nuorten kulttuuripalvelujen käyttöä ja kulttuuriharrastuksia Keski-Suomen maakunnassa sekä esitellään kulttuurisen nuorisotyön käyttöön kehitetty itsearviointimittaristo. ... -
Voluntary carbon offsets in the aviation industry : how environmental knowledge affects travellers willingness to pay : a systematic review
Cordes, Hannes (2020)Although the amount of emission per passenger seat kilometer in the aviation industry is constantly decreasing through technological advancements and improved operations, the industry cannot negate its vast increase in ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.