Show simple item record

dc.contributor.advisorDufva, Hannele
dc.contributor.authorOksanen, Salla
dc.date.accessioned2017-10-24T11:58:49Z
dc.date.available2017-10-24T11:58:49Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1732898
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/55683
dc.description.abstractTämän pro gradu –tutkielman tarkoituksena on tarkastella englannin opettajaopiskelijoiden näkemyksiä englannin opettamisen tapoja ja tavoitteita. Kielen opettamista säädetään ja määritellään kansallisissa opetussuunnitelmissa, joita uudistetaan noin kymmenen vuoden välein. Englanti on Suomessa eniten opiskeltu vieras kieli ja tavoitteet englannin opettamiselle ovat korkeat. Suomessa opiskelijat yltävät kirjallisissa taidoissa korkeisiin tavoitteisiin, mutta taidot kommunikoinnissa koetaan jäävän tavoitteista. Tutkimus on luonteeltaan laadullinen ja tavoitteena oli selvittää kuinka englannin opettajaopiskelijat kokevat englannin opettamisen tavoitteiden asettelun sekä niihin yltämisen. Tutkimuksen kannalta erityisen mielenkiintoista oli selvittää opettajaopiskelijoiden omaa kielikäsitystä ja millaisia tavoitteita he englannin opettamiselle asettavat. Tutkielman aineisto koostuu ryhmähaastattelusta, jossa oli viisi osallistujaa. Aineiston analyysimenetelmänä käytettiin sisällön analyysiä ja keskiössä oli haastateltavien omat kokemukset kielen opiskelijoina, sekä tulevina opettajina. Haastattelu oli jaettu kahteen osaan. Ensimmäisessä osiossa tarkasteltiin haastateltavien omia koulukokemuksia. Toinen osa keskittyi haastateltavien havaintoihin nykyisestä kielenopetuksesta, sekä ajatuksista siitä, kuinka he haluaisivat englannin opetusta tulevaisuudessa toteuttaa. Tutkimustulokset osoittavat, että kommunikaatio nousee tavoitteissa keskeisimmäksi taidoksi opettajaopiskelijoiden mielestä. Suullisen kielitaidon opettaminen koetaan haasteelliseksi. Opiskelijoiden välinen kuilu taitotasoissa yläkoulussa ja lukiossa koetaan huolestuttavaksi ja haastateltavat haluaisivat löytää keinoja jokaisen opiskelijan motivoimiseen kielten opiskeluun. Keskeisenä tavoitteena on löytää jokaiselle into opiskella itseään varten, omat tavoitteet ja lähtötaso huomioiden. Opetuksessa tulisi huomioida opiskelijoiden mielenkiinnon kohteet sekä koulun ulkopuolinen englannin kielen käyttö.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (91 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.otherlanguage teaching
dc.subject.otherEnglish in Finland
dc.subject.otherteacher training
dc.subject.othercommunication
dc.subject.othernational core curriculum
dc.subject.otherinformal learning
dc.subject.otherformal learning
dc.title"It's not enough to know the theory if you can't play the instrument" : English teacher students' views on teaching English in Finland
dc.typemaster thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201710244056
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.subject.methodKvalitatiivinen tutkimus
dc.date.updated2017-10-24T11:58:49Z
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysokielet
dc.subject.ysoenglannin kieli
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysokielitaito
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysooppimistyylit
dc.subject.ysodidaktiikka
dc.subject.ysooppimiskäsitykset
dc.format.contentfulltext
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright