University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Artikkelit
  • Monikielisen akateemisen viestinnän keskus (Kielikeskus 31.7.2019 saakka)
  • View Item
JYX > Artikkelit > Monikielisen akateemisen viestinnän keskus (Kielikeskus 31.7.2019 saakka) > View Item

Monikielistä pedagogiikkaa yliopiston viestintä- ja kieliopinnoissa

ThumbnailPublisher's PDF
View/Open
225.4 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Jalkanen, J. (2017). Monikielistä pedagogiikkaa yliopiston viestintä- ja kieliopinnoissa. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 12.10.2017(Lokakuu). http://www.kieliverkosto.fi/article/monikielista-pedagogiikkaa-yliopiston-viestinta-ja-kieliopinnoissa/
Published in
Kieli, koulutus ja yhteiskunta
Authors
Jalkanen, Juha
Date
2017
Copyright
© Kieliverkosto ja kirjoittajat

 
Työtä tehdään nykypäivänä yhä enemmän monikielisissä, monikulttuurisissa ja monimediaisissa toimintaympäristöissä. Monikielisyys näkyy kuitenkin vielä toistaiseksi melko vähän kielipedagogiikassa: kieliä opetetaan ja opitaan irrallaan sekä toisistaan että muista opinnoista. Kuvaan tässä artikkelissa Jyväskylän yliopistossa tehtyä viestintä- ja kieliopintojen kehittämistyötä, jonka lähtökohtina ovat olleet monikielisyys, tieteenalalähtöisyys ja oikea-aikaisuus. Myös osaamisen kehittymistä on pystytty entistä paremmin suunnittelemaan jo ensimmäisestä opiskeluvuodesta lähtien.
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto
ISSN Search the Publication Forum
1799-0181
Keywords
kielet erityisalat kielipedagogiikka asiantuntijuus viestintä osaaminen opinnot monikielisyys yhteistyö

Original source
http://www.kieliverkosto.fi/article/monikielista-pedagogiikkaa-yliopiston-viestinta-ja-kieliopinnoissa/

URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201710174011

Publication in research information system

https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27289852

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kieli, koulutus ja yhteiskunta - Lokakuu 2017 [9]
  • Monikielisen akateemisen viestinnän keskus (Kielikeskus 31.7.2019 saakka) [86]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Ohjausalan koulutuksesta työhöni saamat valmiudet : Jyväskylän yliopistosta valmistuneiden käsityksiä 

    Kaartinen, Henna; Manthos, Sofia (2019)
    Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tarkastella Jyväskylän yliopiston ohjausalan koulutuksista valmistuneiden ohjaajien käsityksiä työssä kohtaamistaan haasteista sekä keinoista vastata näihin haasteisiin. Tarkoituksena ...
  • “We don’t always have to talk to understand each other” : intercultural couples’ views on ELF communication and problem-solving methods 

    Kautiainen, Eerika (2020)
    Nykypäivän globalisoituneessa maailmassa monikulttuuristen parien määrä kasvaa jatkuvasti. Monikulttuuriset parit ovat pariskuntia, joilla voi olla eroavaisuuksia muun muassa kielessä ja kulttuurissa. Monikulttuuriset ...
  • Bodily Practices in Action Formation and Ascription in Multilingual Interaction : Introduction to the Special Issue 

    Piirainen-Marsh, Arja; Lilja, Niina; Wind Eskildsen, Søren (University of Copenhagen, 2022)
    This special issue brings together empirical studies that investigate how bodily practices feature in action formation and action ascription in multilingual interaction (Schegloff, 2007; Levinson, 2013). Grounded in ...
  • Oppilaiden omat kielet ja niiden tukeminen peruskoulun valmistavassa opetuksessa : opettajien kokemuksia ja käytänteitä 

    Seppälä, Sara (2020)
    Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää peruskoulun valmistavan opetuksen opettajien kokemuksia oppilaiden omien kielten tukemisesta valmistavassa opetuksessa ja kartoittaa käytänteitä tukemiseen liittyen. Tutkimuksen ...
  • Openness, Creativity, Collaboration and Narrativity Paving Our Road Towards Critical Multilingual Practices in the Classroom 

    Ruohotie-Lyhty, Maria (JALT Learner Development SIG, 2021)
    When asked to provide this commentary for Learner Development Journal (LDJ) Issue 5, Engaging with the Multilingual Turn for Learner Development: Practices, Issues, Discourses, and Theorisations, I felt privileged and ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre