Visual Literacy From the Perspective of the VTS Method
Rautiainen, K.-H., & Jäppinen, A. (2017). Visual Literacy From the Perspective of the VTS Method. Journal of Literature and Art Studies, 7(8), 1071-1082. https://doi.org/10.17265/2159-5836/2017.08.016
Julkaistu sarjassa
Journal of Literature and Art StudiesPäivämäärä
2017Tekijänoikeudet
© the Authors, 2017. This is an open access article distributed under the terms of a Creative Commons License.
The purpose of this article is to investigate visual literacy from the perspective of the VTS (Visual Thinking
Strategies) method. The authors examine the viewpoints of seven American elementary school teachers on visual
literacy and its meanings in the context of the VTS method. Data collection was done using a semi-structured
questionnaire, which was followed by theory-driven content analysis. The authors emphasize that when supporting
holistic development in a teaching context, it is the interconnected nature of aesthetics, growth and the learner’s
learning which is more important than developing special skills, like visual literacy. In the teaching context visual
literacy and language development should be acknowledged in pedagogy and research.
Julkaisija
David Publishing Co.ISSN Hae Julkaisufoorumista
2159-5836Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27072113
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on © the Authors, 2017. This is an open access article distributed under the terms of a Creative Commons License.
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Interpretation of journalistic photographs as an instrument of visual literacy education
Kędra, Joanna (University of Jyväskylä, 2016)Images are produced, used and distributed on an enormous scale. However, the skills of understanding, interpreting and using images as well as thinking and learning in terms of images are taken for granted, and thus, ... -
Photography, sport and the hegemony of men : a material(-)discursive perspective
Alsarve, Daniel (Routledge, 2023)In this article, the focus is on a theoretical discussion about how to analyse masculinities and power in historical research based on imagery and visual sources from a material-discursive point of departure. The argument ... -
Infographics as a Reflective Assignment Method in Requirements Engineering e-Course?
Heimbürger, Anneli; Isomöttönen, Ville (IEEE, 2019)Our Work in Progress Paper in Innovative Practice Category focuses on how learners’ experience use of infographics in advanced level e-course on requirements engineering (RE). Infographics are visual representations of ... -
What does it mean to be visually literate? : Examination of visual literacy definitions in a context of higher education
Kedra, Joanna (Taylor & Francis, 2018)Full Article Figures & data References Citations Metrics Reprints & Permissions Get access Abstract Competency in visual literacy (VL) is crucial for effective visual communication, and thus for living and ... -
VTS ja visuaalinen lukutaito : yhdysvaltalaisten käyttäjien näkemyksiä visuaalisesta lukutaidosta ja sen merkityksistä VTS-menetelmän osana
Jäppinen, Aija (2016)Tämän tutkimuksen tehtävänä on selvittää, millä tavalla VTS-menetelmän käyttäjät käsitteellistävät ja merkityksellistävät visuaalista lukutaitoa menetelmän käytössään. Tutkimuksen kohteena ovat seitsemän yhdysvaltalaisen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.