Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorLakanen, Antti-Jussi
dc.contributor.authorPasanen, Rami
dc.date.accessioned2017-06-29T17:46:11Z
dc.date.available2017-06-29T17:46:11Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/54740
dc.description.abstractTutkielmassa verrataan MonoGamea ja Unitya pelinkehitysalustoina C#-kielellä. Tarkoituksena on selvittää MonoGamen ja Unityn eroja ja potentiaalisia vahvuuksia toisiinsa verrattuna, ensisijaisesti 2D-peleissä ja aloittelevan pelinkehittäjän näkökulmasta. Tutkimusmenetelmänä on kirjallisuuskatsaus ja vertailu molemmilla sovelluksilla toteutetun bullet hell -genreen sijoittuvan esimerkkipelin avulla. Sekä MonoGamen että Unityn toimintaan tutustutaan erillisissä luvuissa, ja tutustumisen jälkeen toteutetaan esimerkkipeli molemmilla sovelluksilla. Johtopäätöksenä todetaan Unityn tarjoavan matalamman kynnyksen pelinkehityksen aloittamiseen ja yleensä myös säästävän aikaa MonoGameen verrattuna, mutta MonoGamella voi joissain tapauksissa saada sulavamman kehityskokemuksen ja suorituskykyisemmän lopputuloksen.fi
dc.description.abstractThe study compares MonoGame and Unity as game development platforms using C#. The purpose is to figure out differences between MonoGame and Unity and their potential strong points compared to each other, especially in 2D game development from a beginner's viewpoint. The study was performed by researching existing literature and by comparing the creation of an example game belonging to the bullet hell genre with both applications. First the reader is made familiar with both MonoGame and Unity in separate chapters, and then the example game is implemented with both applications. The conclusion of the study is that Unity offers a lower barrier to entry for game development and it usually also saves time compared to MonoGame, but in some projects MonoGame might give a smoother development experience and better performance in the final game.en
dc.format.extent40
dc.language.isofin
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.otherMonoGame
dc.subject.otherXNA
dc.subject.otherUnity
dc.subject.otherMicrosoft
dc.subject.othervideopeli
dc.subject.otherpelinkehitys
dc.subject.other2D
dc.subject.otherC#
dc.titleMonoGame- ja Unity-ympäristöjen vertailu pelinkehityksessä
dc.typebachelor thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201706293177
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.date.updated2017-06-29T17:46:11Z
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationbachelorThesis
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright