Show simple item record

dc.contributor.advisorIsomöttönen, Ville
dc.contributor.authorPaavolainen, Tero
dc.date.accessioned2017-06-27T10:35:56Z
dc.date.available2017-06-27T10:35:56Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1704328
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/54695
dc.description.abstractTässä tutkimuksessa toteutettiin käyttäjälähtöistä muokattavuutta helpottava kirjasto Unity-pelimoottorille suunnittelutieteellisenä artefaktina. Artefaktia kehitettiin kolmen syklin ajan, joissa jokaisessa oli oma arviointiosuutensa kirjaston mielekkyyden tarkkailuun. Arviointiin käytettiin kahta esimerkkipeliä ja tapaustutkimusta kattavan arvioinnin takaamiseksi, joiden havaintojen avulla kirjastoa kehitettiin edelleen. Kirjasto on toimiva kokonaisuus ja siitä on apua käyttäjälähtöisen muokattavuuden sallivien pelien kehityksessä. Kirjaston laadulliset vaatimukset omaksuttavuus ja käytettävyys todennettiin tapaustutkimuksella. Suorituskykyä testattiin tekemällä yksinkertainen testi ensimmäisellä esimerkkipelillä ja turvallisuus ja yleistettävyys otettiin huomioon kirjaston rakenteessa ja arkkitehtuurissa. Toisella esimerkkipelillä varmistettiin kirjaston uusien ominaisuuksien ja kokonaisuuden toimivuus.fi
dc.description.abstractIn this study a library was developed for allowing user driven modifiability on Unity game engine. The library was developed as a design science artifact. The artifact was evaluated during three cycles which each contained their own evaluation to validate the usefulness of the library. The evaluation was done using two example games and a case study to provide inclusive evaluation. The observations from these evaluations were used to develope the library further. The library is a working and validated software and it can be used for allowing user driven modifiability in game development. The requirements of adoptability and useability were validated with case study. Performance of the library was tested with a simple test run on the first example game and security and generalizeability were taken into account when defining the structure and architecture of the library. The second example game was used to verify new features and the library as a whole.en
dc.format.extent1 verkkoaineisto (100 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.otherUnity
dc.titleKäyttäjälähtöisen muokattavuuden parantaminen Unity-pelimoottorilla tehdyissä peleissä
dc.typemaster thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201706273066
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.date.updated2017-06-27T10:35:57Z
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysokäyttäjälähtöisyys
dc.subject.ysoloppukäyttäjät
dc.subject.ysosovellukset (tietotekniikka)
dc.subject.ysopelit
dc.subject.ysosovellukset
dc.format.contentfulltext
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright