Evaluating End-user Support : Validating the Use of Multiple Media in a CSCW Application
Pekkola, S., & Isomäki, H. (2006). Evaluating End-user Support : Validating the Use of Multiple Media in a CSCW Application. In R. H. J. Sprague (Ed.), Proceedings of the 39th Annual Hawaii International Conference on System Sciences : abstracts and CD-ROM of full papers : 4-7 January, 2006, Kauai, Hawaii. IEEE Computer Society Press. Proceedings of the Annual Hawaii International Conference on System Sciences. https://doi.org/10.1109/HICSS.2006.162
Julkaistu sarjassa
Proceedings of the Annual Hawaii International Conference on System SciencesToimittajat
Päivämäärä
2006Tekijänoikeudet
© 2006 IEEE
Human-centred views on information systems are gaining more and more attention in IS community. The need to evaluate information systems from such a perspective is thus evident. In this paper, we exploit our earlier developed theoretical framework for evaluating end-user support in information systems, and demonstrate its usage in validating the use of multiple communication and collaboration media in a CSCW application. The evaluation is performed in terms of user perception in ISD process, users’ role in organizational information processing, and users’ behavioural nuances. Our study shows that a context specific theoretical framework is useful in validating the empirical results of systems use and in helping one to concretise and identify different viewpoints that are relevant for human-centered information systems development.
Julkaisija
IEEE Computer Society PressEmojulkaisun ISBN
0-7695-2507-5Konferenssi
The 39th Annual Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS'06)Kuuluu julkaisuun
Proceedings of the 39th Annual Hawaii International Conference on System Sciences : abstracts and CD-ROM of full papers : 4-7 January, 2006, Kauai, HawaiiISSN Hae Julkaisufoorumista
1530-1605Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/16784572
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Involving students in the redesign of learning environments conducive to learning and wellbeing
Mäkelä, Tiina; Kankaanranta, Marja; Gallagher, Claire (Oulun yliopiston Arkkitehtuurin osasto, 2014)Increased understanding of the interrelations between overall wellbeing and learning calls for a holistic and multidisciplinary learning environment (LE) design. Considering learners’ perception in the design of LE supportive ... -
Sosiaalialan ammattilaiset halukkaita osallistumaan asiakastietojärjestelmien kehittämiseen : osallistumistavoissa kehitettävää
Martikainen, Susanna; Salovaara, Susi; Ylönen, Katri; Tynkkynen, Elina; Kaipio, Johanna; Lääveri, Tinja (Sosiaali- ja terveyshuollon tietojenkäsittely-yhdistys, 2020)Tietojärjestelmien kehittämistyön lähtökohtana tulee olla vahva ymmärrys käyttäjien tarpeista, tehtävistä sekä toimintaympäristöstä. Lisäksi suunnitteluratkaisuja tulee arvioida käyttäjien kanssa kehittämisprosessin aikana ... -
Syömishäiriöpotilaiden arviointijakson tukeminen informaatioteknologian avulla
Marttila, Mona (2019)Informaatioteknologian alalla on tutkittu ja kehitetty erilaisia ratkaisuja psykiatristen sairauksien ja syömishäiriöiden tueksi eri osa-alueilla. Eräällä suomalaisella klinikalla hoidetaan lasten, nuorten ja nuorten ... -
Interactive system design innovative user interfaces
Merritt, Timothy (2007) -
System Design Principles for Intergenerational Knowledge Sharing
Nurhas, Irawan; Mattick, Xelia; Geisler, Stefan; Pawlowski, Jan (Springer International Publishing, 2022)Up to four generations are potentially involved in education and workspaces. This means that people of different generations can increasingly learn together and share knowledge virtually in the digital age. Nevertheless, ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.