Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorGirsén, Otto
dc.date.accessioned2017-06-15T09:37:27Z
dc.date.available2017-06-15T09:37:27Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/54518
dc.description.abstractMaahanmuutto Suomeen nykyisessä muodossaan on kohtalaisen uusi ilmiö. Maahanmuuton lisääntyessä myös koulujen oppilaista yhä isompi osa ovat kasvaneet elämänsä aikana jossain toisessa kulttuurissa. Tämän tutkielman tarkoituksena oli selvittää, miten englannin opettajat kokevat tämän Suomessa jatkuvasti lisääntyvän ilmiön työelämässään. Tutkimuksessa pohdittiin myös opettajankoulutuksesta saatavia resursseja monikulttuuristen luokkien opettamiseen. Tätä selvittääkseni haastattelin kolmea opettajaa, jotka työskentelevät monikulttuurisuudesta tunnetulla alueella. Haastateltavat olivat saaneet opettajankoulutuksensa eri kaupungeissa. Oppilaiden kulttuuritaustojen vaikutusta luokkahuoneopetukseen on tutkittu jonkin verran. Opetuksessa on hyödyllistä huomioida oppilaiden kulttuurillinen ja kielellinen tausta, mutta Suomessa aihetta ei ole tutkittu vielä riittävästi. Aikaisemmat tutkimukset ovat kuitenkin osoittaneet, että Suomessa opettajat kokevat lisääntyvän monikulttuurisuuden isoksi ongelmaksi opettajan ammatissa. Tutkimuksen tulokset osoittivat, että opettajat kokevat kulttuurin olevan tärkeä vaikuttaja luokkahuoneissa. Tämän huomioimiseen liittyy kuitenkin useita ongelmia, kuten mahdollinen kielimuuri ja puutteelliset resurssit. Tämän lisäksi tutkimuksessa ilmeni, että pääkaupunkiseudun ulkopuolella oppilaiden kulttuurilliset taustat oli otettu opettajankoulutuksessa huomioon hyvin välttävästi. Suomen opettajankoulutuksen tulisi kehittyä niin, että jatkuvasti lisääntyvä monikulttuurisuus olisi opettajille helpompaa ottaa huomioon luokkahuoneessa.fi
dc.format.extent25
dc.language.isoeng
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.othercultural diversity
dc.subject.otherteacher training
dc.titleCultural diversity and the teacher's profession : secondary school English teachers' experiences of cultural diversity in teacher training and classrooms in Finland
dc.typebachelor thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201706152902
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.date.updated2017-06-15T09:37:27Z
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationbachelorThesis
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright