Show simple item record

dc.contributor.advisorAsunta, Laura
dc.contributor.authorHiltunen, Karoliina
dc.date.accessioned2017-06-14T14:47:06Z
dc.date.available2017-06-14T14:47:06Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1703604
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/54498
dc.description.abstractTyön tehokkuus ja sen lisääminen puhututtavat Suomessa 2000-luvulla. Toisessa ääripäässä pyritään vähentämään lomia ja pidentämään työaikaa. Toisessa päässä taas pyritään lisäämään työntekijöiden työhyvinvointia tehokkuuden parantamiseksi. IT-alan yritys Vincit on valittu kolme kertaa Suomen parhaaksi työpaikaksi, ja vuonna 2016 se valittiin Euroopan parhaaksi työpaikaksi. Sen lisäksi, että työntekijät viihtyvät Vincitillä, yritys tuplasi tuottonsa poistettuaan esimiesrakenteen kokonaan. Vincit on mielenkiintoinen esimerkki tehokkuuden lisäämisestä työhyvinvoinnin keinoin. Tämän tutkimuksen tarkoitus olikin selvittää, mitä Vincitillä tehdään oikein. Tutkimuksessa haluttiin selvittää, millainen rooli viestinnällä on Vincitin työntekijöiden töissä viihtymisen kannalta sekä heidän kokemuksissaan johtamisesta. Vincitin työntekijöiden kokemuksia tutkittiin avoimen teemahaastattelun keinoin haastattelemalla viittä Vincitin työntekijää. Haastatteluihin perustuva aineisto käsiteltiin aineistolähtöisellä sisällönanalyysillä. Tulosten mukaan viestinnällä on niin suora kuin välillinenkin rooli työntekijöiden kokemuksissa. Lisäksi aineistosta löytyi kokemuksia, joihin viestinnällä ei voinut suoraa vaikuttaa, mutta joiden ilmetessä viestinnän merkitys korostui. Myös kokemuksia, joissa viestinnällä ei ollut ollenkaan roolia, löytyi tutkimuksessa. Tutkimuksen vahvuuksia ovat Suomen paras työpaikka kohdeorganisaationa sekä aiheen ajankohtaisuus. Tutkimuksen suurin rajoite on pieni otosokoko sekä viestinnän operationaalistamisen vähäisyys.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (104 sivua)
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.otherVincit
dc.titleMitä Vincitillä tehdään oikein? : viestinnän rooli työssä viihtymiseen
dc.title.alternativeViestinnän rooli työssä viihtymiseen
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201706142884
dc.type.ontasotPro gradufi
dc.type.ontasotMaster's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineViestinnän johtaminenfi
dc.contributor.oppiaineCorporate Communicationen
dc.date.updated2017-06-14T14:47:06Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.contributor.oppiainekoodi2043
dc.subject.ysojohtaminen
dc.subject.ysomotivaatio
dc.subject.ysoviestintä
dc.subject.ysosisäinen tiedotus
dc.subject.ysositoutuminen
dc.subject.ysotyöhyvinvointi
dc.subject.ysotyön imu
dc.subject.ysotyöyhteisöt


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record