A conceptual discussion of embodiment in special music education : Dalcroze Eurhythmics as a case
Kivijärvi, S., Sutela, K., & Ahokas, R. (2017). A conceptual discussion of embodiment in special music education : Dalcroze Eurhythmics as a case. Approaches : Music Therapy & Special Music Education, 8(2), 169-178. http://approaches.gr/kivijarvi-a20161211/
Julkaistu sarjassa
Approaches : Music Therapy & Special Music EducationPäivämäärä
2017Tekijänoikeudet
© the Authors, 2017. This is an open access article distributed under the terms of a Creative Commons License.
Students with Special Educational Needs (SEN) have difficulties in learning, perception and communication
that often pose challenges for participation in traditionally organised music lessons with instruments.
Embodied approaches to music education concentrate on utilising body movements to create and enhance
learning. As embodied musical activities are drawn from the personal experiences of the students, it is
possible to meet the diverse needs of learners efficiently. In this article, we provide introductory remarks on
the conceptual content and sphere of embodiment in the context of special music education. We use
Dalcroze Eurhythmics as an example, as it is deeply grounded in embodied music making and has a long
history of being applied in this area.
Julkaisija
Greek Association of Primary Music Education TeachersISSN Hae Julkaisufoorumista
2459-3338Asiasanat
Alkuperäislähde
http://approaches.gr/kivijarvi-a20161211/Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27014935
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on © the Authors, 2017. This is an open access article distributed under the terms of a Creative Commons License.
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Laulava ja liikkuva lapsi : toiminnallisen laulunopetuksen materiaalipaketti alakouluun
Kartiovaara, Sanna (2015)Lapselle liike on luontaisin tapa ilmentää musiikkia. Myös laulaminen ja oman äänen käyttö on läsnä lapsen elämässä pienestä pitäen. Koulun musiikintunnilla voisi hyödyntää lapsen luontaista intoa liikkua ja laulaa ... -
Musisointi ryhmäyttämisen välineenä
Myllylä, Lauri (2017)Tässä tutkimuksessa perehdytään musisoinnin käyttöön ryhmäyttämisen välineenä. Ryhmäyttämisellä tarkoitetaan toiminnallisten menetelmien käyttöä ryhmän turvallisuuden lisäämiseen tähtäävässä prosessissa (Aalto 2000). ... -
Musiikkiliikunta tukemassa alakoulun musiikin opiskelua
Saari, Sanna-Maria (2019)Perehdyn tutkielmassani musiikkiliikuntaan. Otan selvää musiikkiliikunnan käsitteistä, keskeisistä ajatuksista ja pedagogisista periaatteista. Syvennyn Orff-pedagogiikkaan ja Dalcroze-pedagogiikkaan, jotka ovat olennaisessa ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.