Show simple item record

dc.contributor.advisorLappalainen, Vesa
dc.contributor.advisorVarsaluoma, Jukka
dc.contributor.authorHänninen, Pasi
dc.date.accessioned2017-05-10T10:21:00Z
dc.date.available2017-05-10T10:21:00Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1700682
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/53872
dc.description.abstractSuomalaisten mobiilipelien menestys on ollut viime vuosina huikeaa seuratta- vaa. Suurin osa mobiilipeleistä ei kuitenkaan saavuta menestystä, ja yksi tärkeimmistä syistä tähän on se, ettei peli onnistu saavuttamaan menestyksen kannalta tarvittavaa näkyvyyttä sovelluskaupassa. Tässä tutkielmassa keskitytään sovelluskauppaoptimointiin (engl. App Store Optimization), joka tarjoaa mahdollisuuden pelin näkyvyyden parantamiseen ilman merkittävää taloudellista panostusta. Tutkielman yhteydessä tehdyllä kyselytutkimuksella selvitettiin suomalaisten indie-pelistudioiden kokemuksia sovelluskauppaoptimoinnista. Saatujen tulosten perusteella sovelluskauppaoptimointia käyttäneet pelistudiot ovat koke- neet sen hyödylliseksi menetelmäksi pelin näkyvyyden parantamiseksi sovelluskaupassa.fi
dc.description.abstractThe success of the Finnish mobile games has been huge in recent years. However, the majority of mobile games won’t achieve success, and one of the main reasons for this is that the game does not manage to achieve the visibility required for the success of the app store. This thesis focuses on the App Store Optimization (ASO), which provides an oppor- tunity to improve the visibility of the game without significant financial investments. The research method was a survey, which was used to study how the Finnish game studios ex- perience the App Store Optimization. Based on the results obtained from the survey, the game studios who have used the App Store Optimization, have found it useful as a method for improving the visibility of the game in the app store.en
dc.format.extent1 verkkoaineisto (142 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.otherApp Store
dc.subject.otherGoogle Play
dc.subject.othersovelluskaupat
dc.titleSuomalaisten indie-pelistudioiden kokemuksia sovelluskauppaoptimoinnista
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201705102269
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.date.updated2017-05-10T10:21:01Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysosovellukset (tietotekniikka)
dc.subject.ysopeliteollisuus
dc.subject.ysomobiilipelit
dc.subject.ysooptimointi
dc.subject.ysoiOS
dc.subject.ysoAndroid
dc.subject.ysosovellukset
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record