Suomalaisten indie-pelistudioiden kokemuksia sovelluskauppaoptimoinnista
Suomalaisten mobiilipelien menestys on ollut viime vuosina huikeaa seuratta- vaa. Suurin osa mobiilipeleistä ei kuitenkaan saavuta menestystä, ja yksi tärkeimmistä syistä tähän on se, ettei peli onnistu saavuttamaan menestyksen kannalta tarvittavaa näkyvyyttä sovelluskaupassa. Tässä tutkielmassa keskitytään sovelluskauppaoptimointiin (engl. App Store Optimization), joka tarjoaa mahdollisuuden pelin näkyvyyden parantamiseen ilman merkittävää taloudellista panostusta. Tutkielman yhteydessä tehdyllä kyselytutkimuksella selvitettiin suomalaisten indie-pelistudioiden kokemuksia sovelluskauppaoptimoinnista. Saatujen tulosten perusteella sovelluskauppaoptimointia käyttäneet pelistudiot ovat koke- neet sen hyödylliseksi menetelmäksi pelin näkyvyyden parantamiseksi sovelluskaupassa. The success of the Finnish mobile games has been huge in recent years. However, the majority of mobile games won’t achieve success, and one of the main reasons for this is that the game does not manage to achieve the visibility required for the success of the app store. This thesis focuses on the App Store Optimization (ASO), which provides an oppor- tunity to improve the visibility of the game without significant financial investments. The research method was a survey, which was used to study how the Finnish game studios ex- perience the App Store Optimization. Based on the results obtained from the survey, the game studios who have used the App Store Optimization, have found it useful as a method for improving the visibility of the game in the app store.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29556]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Pelitutkimuksen vuosikirja 2018
Koskimaa, Raine; Arjoranta, Jonne; Friman, Usva; Mäyrä, Frans; Sotamaa, Olli; Suominen, Jaakko (Suomen pelitutkimuksen seura ry, 2018) -
Pelitutkimuksen vuosikirja 2017
Nevala, Tuulia (Jyväskylän yliopisto, 2017) -
The role of product manager in free-to-play mobile gaming industry
Mäkelä, Aku (2021)The purpose of this Master's thesis is to investigate how mobile game companies are trying to use the role of the product manager in their operations and how this role differs from the role of the product manager in the ... -
Harnessing User Values to Understand Value Co-Creation and Co-Destruction in Augmented Reality Mobile Games
Elo, Jenny; Lintula, Juuli; Tuunanen, Tuure (University of Hawai'i at Manoa, 2021)This paper explores the phenomena of value co- creation and co-destruction in augmented reality (AR) mobile games. More specifically, we aim to achieve an in-depth understanding of value co-creation and co- destruction ... -
The game of developing a game : hobbyist game developers as playful entrepreneurs in the Apple App Store
Pietilä, Irmeli (University of Jyväskylä, 2015)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.