dc.contributor.advisor | Kalaja, Paula | |
dc.contributor.author | Raiskinmäki, Jenni | |
dc.date.accessioned | 2017-04-26T13:36:07Z | |
dc.date.available | 2017-04-26T13:36:07Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/53698 | |
dc.description.abstract | Teknologiaa on käytetty osana opetusta jo vuosikymmenten ajan. Tekniikan kehitys ja saatavuus ovat kuitenkin muuttuneet laajalti vuosien aikana. Nykyään sekä koulun tarjoamat, että oppilaiden omat laitteet ovat vahvasti läsnä kielten opetuksessa. Laitteiden kirjo on moninaistunut uusien laitteiden myötä. Luokassa saattaa olla hyvin laaja kirjo erilaisia laitteita, joita opettaja voi hyödyntää osana opetustaan.
Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää tämän hetkistä tilannetta englannin opetuksessa yläkoulussa ja lukiossa. Tutkimus kartoittaa, minkälaisia laitteita opetuksessa käytetään, ja miksi. Lisäksi pyritään selvittämään millaisia hyötyjä ja haittoja teknologian käytöstä on vieraiden kielten opetuksessa. Tutkimuksessa pyritään myös löytämään samanlaisuuksia ja erilaisuuksia eri luokka-asteiden opettajien teknologian käytössä.
Aineisto koostuu kolmesta yläkoulun- ja kahdesta lukion opettajan haastattelusta. Tutkimus on luonteeltaan vertaileva laadullinen tutkimus ja vastaukset analysoitiin sisällönanalyysin avulla. Tuloksista käy ilmi, että englannin kielen opetuksessa käytetään nykyään yhä enemmän teknologiaa. Laitteiden käytössä ilmeni sekä hyötyjä, että haittoja ja opettajien kokemukset olivat melko samanlaisia yläkoulussa ja lukiossa. | fi |
dc.format.extent | 26 | |
dc.language.iso | eng | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.subject.other | computer-assisted language learning | |
dc.subject.other | foreign language teaching | |
dc.subject.other | ICT | |
dc.title | The use of technological devices in English teaching as experienced by teachers | |
dc.type | bachelor thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201704262096 | |
dc.type.dcmitype | Text | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Humanities and Social Sciences | en |
dc.contributor.laitos | Kieli- ja viestintätieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Language and Communication Studies | en |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | English | en |
dc.contributor.oppiaine | Englannin kieli | fi |
dc.date.updated | 2017-04-26T13:36:08Z | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | bachelorThesis | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |