The use of technological devices in English teaching as experienced by teachers
Teknologiaa on käytetty osana opetusta jo vuosikymmenten ajan. Tekniikan kehitys ja saatavuus ovat kuitenkin muuttuneet laajalti vuosien aikana. Nykyään sekä koulun tarjoamat, että oppilaiden omat laitteet ovat vahvasti läsnä kielten opetuksessa. Laitteiden kirjo on moninaistunut uusien laitteiden myötä. Luokassa saattaa olla hyvin laaja kirjo erilaisia laitteita, joita opettaja voi hyödyntää osana opetustaan.
Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää tämän hetkistä tilannetta englannin opetuksessa yläkoulussa ja lukiossa. Tutkimus kartoittaa, minkälaisia laitteita opetuksessa käytetään, ja miksi. Lisäksi pyritään selvittämään millaisia hyötyjä ja haittoja teknologian käytöstä on vieraiden kielten opetuksessa. Tutkimuksessa pyritään myös löytämään samanlaisuuksia ja erilaisuuksia eri luokka-asteiden opettajien teknologian käytössä.
Aineisto koostuu kolmesta yläkoulun- ja kahdesta lukion opettajan haastattelusta. Tutkimus on luonteeltaan vertaileva laadullinen tutkimus ja vastaukset analysoitiin sisällönanalyysin avulla. Tuloksista käy ilmi, että englannin kielen opetuksessa käytetään nykyään yhä enemmän teknologiaa. Laitteiden käytössä ilmeni sekä hyötyjä, että haittoja ja opettajien kokemukset olivat melko samanlaisia yläkoulussa ja lukiossa.
...
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [4957]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
GraphoLearn India : The Effectiveness of a Computer-Assisted Reading Intervention in Supporting Struggling Readers of English
Patel, Priyanka; Torppa, Minna; Aro, Mikko; Richardson, Ulla; Lyytinen, Heikki (Frontiers Research Foundation, 2018)India, a country with a population of more than 1.3 billion individuals, houses the world’s second largest educational system. Despite this, 100 of millions of individuals in India are still illiterate. As English medium ... -
Learning to read for the first time as adult immigrants in Finland : Reviewing pertinent research of low-literate or non-literate learners’ literacy acquisition and computer-assisted literacy training
Malessa, Eva (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2018)Against the backdrop of increasing global humanitarian migration to highly literate countries and the resulting necessity and challenge to provide language and literacy education to non-literate or low-literate adult second ... -
The effect of computer-assisted letter-sound correspondence training on learning to read in Zambia
Chilufya, James (2008) -
Teaching and learning to read in Afrikaans : teacher competence and computer-assisted support
February, Pamela J. (Jyväskylän yliopisto, 2018) -
The Effectiveness of Internet-based Multimedia Assisted Language Learning (IB-MALL) in Improving Students’ English Proficiency under Sino-foreigner Cooperative Education Context From Students’ Perspectives
Liu, Qirui (2019)This empirical study is intended to explore the effectiveness of Internet-based Multimedia Assisted Language Learning (IB-MALL) under the Sino-foreign cooperative education context from students’ perspectives in China. ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.