The use of technological devices in English teaching as experienced by teachers
Teknologiaa on käytetty osana opetusta jo vuosikymmenten ajan. Tekniikan kehitys ja saatavuus ovat kuitenkin muuttuneet laajalti vuosien aikana. Nykyään sekä koulun tarjoamat, että oppilaiden omat laitteet ovat vahvasti läsnä kielten opetuksessa. Laitteiden kirjo on moninaistunut uusien laitteiden myötä. Luokassa saattaa olla hyvin laaja kirjo erilaisia laitteita, joita opettaja voi hyödyntää osana opetustaan.
Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää tämän hetkistä tilannetta englannin opetuksessa yläkoulussa ja lukiossa. Tutkimus kartoittaa, minkälaisia laitteita opetuksessa käytetään, ja miksi. Lisäksi pyritään selvittämään millaisia hyötyjä ja haittoja teknologian käytöstä on vieraiden kielten opetuksessa. Tutkimuksessa pyritään myös löytämään samanlaisuuksia ja erilaisuuksia eri luokka-asteiden opettajien teknologian käytössä.
Aineisto koostuu kolmesta yläkoulun- ja kahdesta lukion opettajan haastattelusta. Tutkimus on luonteeltaan vertaileva laadullinen tutkimus ja vastaukset analysoitiin sisällönanalyysin avulla. Tuloksista käy ilmi, että englannin kielen opetuksessa käytetään nykyään yhä enemmän teknologiaa. Laitteiden käytössä ilmeni sekä hyötyjä, että haittoja ja opettajien kokemukset olivat melko samanlaisia yläkoulussa ja lukiossa.
...
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5358]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Teaching and learning to read in Afrikaans : teacher competence and computer-assisted support
February, Pamela J. (Jyväskylän yliopisto, 2018) -
Learning to read for the first time as adult immigrants in Finland : Reviewing pertinent research of low-literate or non-literate learners’ literacy acquisition and computer-assisted literacy training
Malessa, Eva (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2018)Against the backdrop of increasing global humanitarian migration to highly literate countries and the resulting necessity and challenge to provide language and literacy education to non-literate or low-literate adult second ... -
The Effectiveness of Internet-based Multimedia Assisted Language Learning (IB-MALL) in Improving Students’ English Proficiency under Sino-foreigner Cooperative Education Context From Students’ Perspectives
Liu, Qirui (2019)This empirical study is intended to explore the effectiveness of Internet-based Multimedia Assisted Language Learning (IB-MALL) under the Sino-foreign cooperative education context from students’ perspectives in China. ... -
The purple soulstone : material package for teaching English to eighth graders through gamification, augmented reality and interactive storytelling
Pajakko, Anton (2023)Pelillistämisestä on tullut koko ajan suositumpaa, eikä sen suosio näytä olevan laskussa. Nykyään sitä käytetään niin työelämässä kuin opettamisessakin. Kapp (2012) määrittelee pelillistämisen seuraavasti: peli elementtien ... -
The Effect of Automated Adaptive Corrective Feedback: L2 English questions
Leontjev, Dmitri (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2014)The research on the amount and the types of corrective feedback beneficial for learning a second or foreign language has produced inconsistent results. Interestingly, studying corrective feedback from the perspective of a ...