Show simple item record

dc.contributor.advisorLuoma-aho, Vilma
dc.contributor.advisorRugiero, Aino
dc.contributor.authorAalto, Ilja
dc.contributor.authorTourunen, Aapeli
dc.date.accessioned2017-04-13T13:20:17Z
dc.date.available2017-04-13T13:20:17Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/53604
dc.description.abstractTämä kandidaatintutkielma käsittelee tuotearvosteluita ja niiden luotettavuutta. Tutkimus pyrkii selvittämään, kuinka luotettavina tuotearvosteluita pidetään ja mistä tekijöistä luottamuksen tai epäilyksen tunne arvostelussa rakentuu. Erityisen kiinnostavana nähdään arvosteluiden sävy: koetaanko joko positiivis- tai negatiivissävytteiset luotettavammiksi kuin vastapuolensa? Aiempien tutkimustulosten valossa negatiiviset asiakaspalautteet ja arvostelut on koettu positiivisia vaikuttavammiksi, ja siihen perustuu myös tämän tutkimuksen keskeisin hypoteesi: oletetaan, että sävyllä on vaikutus tuotearvostelun luotettavuuteen ja että negatiivisia tuotearvosteluja pidetään luotettavampina kuin positiivisia. Tutkimus on toteutettu määrällisellä kyselyaineistolla ja analysoitu tilastollisia menetelmiä sekä laadullista teemoittelua hyödyntäen. Olemassa olevasta tutkimuksesta lähimmäksi tämän tutkimuksen teemaa osuvat internetissä olevien asiakaspalautteiden luotettavuutta arvioivat tutkimukset, mutta puhtaasti tuotearvosteluiden näkökulmasta tutkimusta ei juuri ole olemassa. Asiakaspalautteen merkityksen nähdään kasvavan tulevaisuudessa entisestään, joten on mielenkiintoista ja tärkeää selvittää, mitkä tekijät tekevät siitä vaikuttavaa. Tulosten perusteella voidaan sanoa hypoteesin osuneen oikeaan, mutta tuloksia ei voida pitää yleistämisen arvoisina tilastollisen merkitsevyyden saavuttamattomuuden sekä tutkimuksessa käytettyjen määrällisten menetelmien toteuttamiseen liittyvien puutteiden vuoksi.fi
dc.format.extent22
dc.language.isofin
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.otherLuotettavuus
dc.subject.otherluottamus
dc.subject.othertuote-arvostelu
dc.subject.otherkäyttäjien tuottama sitältö
dc.titleTuotearvostelun luotettavuus
dc.typebachelor thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201704131996
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineYhteisöviestintäfi
dc.date.updated2017-04-13T13:20:18Z
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationbachelorThesis
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright