Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorKalaja, Paula
dc.contributor.authorMäki-Leppilampi, Mari
dc.date.accessioned2017-04-10T13:32:45Z
dc.date.available2017-04-10T13:32:45Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/53547
dc.description.abstractKielitaidon arviointia on tutkittu paljon, mutta oppilaiden mielipiteitä arvioinnista on tutkittu huomattavasti vähemmän. Koska opettajien tekemä arviointi kuitenkin vaikuttaa eniten oppilaisiin, on tärkeä huomioida myös heidän mielipiteensä sekä kielten opetuksessa että kielitaidon arviointia tutkittaessa. Tämän tutkielman tarkoituksena oli selvittää, minkälaisia mielipiteitä lukiolaisilla on englannin kurssien arvioinnista. Tutkimuskysymykset koskivat muun muassa sitä, pitävätkö opiskelijat arviointia oppimista ja opetusta edistävänä vai turhana, arvioidaanko heitä heidän mielestään tarpeeksi ja keskittyykö arviointi liikaa ylioppilaskokeisiin. Tutkielman aineisto kerättiin kyselylomakkeella, joka jaettiin 30 abiturientille. Aineisto analysoitiin osin tilastollisin menetelmin ja osin sisällönanalyysilla. Tutkielma paljasti, että useimmat opiskelijat ajattelivat arvioinnin parantavan heidän englannin oppimistaan ja englannin opettajien opetusta. Aineistosta myös paljastui, että mitä turhempana opiskelijat näkivät arvioinnin, sitä huonompi englannin arvosana heillä oli. Lisäksi suurin osa opiskelijoista koki saavansa tarpeeksi arviointia ja oli sitä mieltä, että arviointi ei keskity liikaa ylioppilaskokeisiin. Vaikka tutkielman tulokset eivät ole yleistettävissä pienen otoksen vuoksi, viittaavat ne kuitenkin siihen, että opiskelijoilla on runsaasti mielipiteitä arvioinnista. Englannin opettajien olisi hyvä ottaa tämä huomioon suunnitellessaan englannin kurssien arviointimenetelmiä ja arvioidessaan opiskelijoita.fi
dc.format.extent28
dc.language.isoeng
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherEnglish
dc.subject.otherteaching
dc.subject.otherassessment
dc.subject.otherconceptions
dc.titleStudents’ Conceptions of Assessment in Finnish EFL classrooms
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201704101953
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.date.updated2017-04-10T13:32:46Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot