The multivoicedness of written documentation: An international nursing student documenting in a second language
Virtanen, A. (2017). The multivoicedness of written documentation: An international nursing student documenting in a second language. European Journal of Applied Linguistics, 5(1), 115-140. https://doi.org/10.1515/eujal-2015-0015
Julkaistu sarjassa
European Journal of Applied LinguisticsTekijät
Päivämäärä
2017Tekijänoikeudet
© de Gruyter, 2015. Published in this repository with the kind permission of the publisher.
Julkaisija
de GruyterISSN Hae Julkaisufoorumista
2192-953XAsiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/25317227
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
English teachers as constructed in the language learning autobiographies written by university students : a discursive study
Keski-Heiska, Anna-Mari (2009) -
Insights into the agency, positioning and development of professional Finnish language skills of international nursing students
Virtanen, Aija (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2016)This article focuses on international students studying in an English-mediated nursing degree program in Finland. From sociocognitive and ecological perspectives, this study examines the development of the students’ ... -
Second and foreign language fluency from a cognitive perspective : inefficiency and control of attention in lexical access
Olkkonen, Sanna (University of Jyväskylä, 2017)The present dissertation focuses on the fluency of second and foreign language (L2). Second and foreign language use is often assessed by its fluency. However, the connections between language proficiency and fluency ... -
Learning English from digital games : Finnish upper secondary school students' perspective on game-enhanced language learning
Erkkilä, Matti (2017)Tietokoneilla, konsoleilla ja muilla laitteilla pelattavat digitaaliset pelit ovat nousseet niin Suomessa kuin maailmallakin yhdeksi suosituimmista lasten, nuorten ja aikuisten vapaa-ajanviettotavoista. Suurin osa suomalaisista ... -
Refugee-background students negotiating academic literacy practices in L2 : a dialogical and nexus analytical approach
Leskinen, Kirsi (Walter de Gruyter GmbH, 2023)Tässä artikkelissa tarkastellaan pakolaistaustaisten opiskelijoiden osallistumista akateemisiin tekstikäytänteisiin toisella kielellä. Näillä opiskelijoilla oli myös aiempaa korkeakoulutusta. Ryhmä on jäänyt aiemmissa ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.