Identiteettien jäljillä – etnografinen tutkimus turvapaikanhakijoiden opettajista
Bogdanoff, M. (2017). Identiteettien jäljillä – etnografinen tutkimus turvapaikanhakijoiden opettajista. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 8.3.2017 (Maaliskuu). Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/article/identiteettien-jaljilla-etnografinen-tutkimus-turvapaikanhakijoiden-opettajista/
Julkaistu sarjassa
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaTekijät
Päivämäärä
20172017
Tekijänoikeudet
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
Turvapaikanhakijoiden opettajat työskentelevät monikielisessä ja -kulttuurisessa ympäristössä, jolle on ominaista jatkuva muutos ja epävarmuus tulevasta. Millaisia ammatillisia identiteettejä nämä opettajat rakentavat työssään, ja mitä he ajattelevat kielestä ja kielenoppimisesta? Näihin kysymyksiin etsin vastauksia tehdessäni maisterintutkielmaani (Bogdanoff 2016) etnografisessa Jag bor i Oravais -tutkimushankkeessa.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181
Alkuperäislähde
http://www.kieliverkosto.fi/article/identiteettien-jaljilla-etnografinen-tutkimus-turvapaikanhakijoiden-opettajista/Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Turvapaikanhakijoiden opettajien ammatilliset identiteetit ja kielikäsitykset
Bogdanoff, Minna (2016)Tässä tutkimuksessa selvitetään, miten turvapaikanhakijoiden opettajat kuvaavat ammatillisia identiteettejään. Identiteettiä tarkastellaan opettaja-opiskelijasuhteen, työn haasteiden ja kieleen liittyvien käsitysten ... -
Luova kirjoittaminen voi tukea ammatillista kehittymistä
Martin, Anne (Suomen kasvatuksen ja koulutuksen historian seura, 2022) -
Teaching is a Story Whose First Pages Matters : Four Type Narratives From The Beginning of a Teaching Career
Meriläinen, Merja; Piispanen, Maarika (KURA Education & Publishing, 2022)From a broad perspective, the entire time spent in teacher training can be characterized as a period of professional growth. Specific professional growth and development are realized when the students enter the advanced ... -
Luottamuksen rakentuminen yksintulleiden alaikäisten turvapaikanhakijoiden kanssa tehtävässä työssä
Hallinen, Erja (2017)Tutkimuksen tarkoituksena on tarkastella luottamuksen rakentumista ilman huoltajaa tulleiden alaikäisten turvapaikanhakijoiden ja heidän kanssa työskentelevien ohjaajien, sosiaalityöntekijöiden ja edustajien välillä. ... -
Pedagoginen asiantuntijuus liikkeessä ja muutoksessa : huomisen haasteita
Jokinen, Hannu; Taajamo, Matti; Välijärvi, Jouni; Honkimäki, Sanna; Keurulainen, Harri; Mikkola, Armi; Weissmann, Kirsti (Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos, 2014)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.