Luova kirjoittaminen voi tukea ammatillista kehittymistä
Martin, A. (2022). Luova kirjoittaminen voi tukea ammatillista kehittymistä. Kasvatus ja aika, 16(1), 104-110. https://doi.org/10.33350/ka.111466
Published in
Kasvatus ja aikaAuthors
Date
2022Copyright
© 2022 Kasvatus & Aika
Publisher
Suomen kasvatuksen ja koulutuksen historian seuraISSN Search the Publication Forum
1797-2299Keywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/104674553
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Qui suis-je : Discontinuity as part of teacher identity in Canadian French immersion
Pappa, Sotiria; Maclnnis Aladin, Katija; Moate, Josephine (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2020)The scarcity of research on French immersion teachers’ professional identity contrasts with the increasing popularity of French immersion programs in Canada and the concomitant need for French immersion teachers. This study ... -
Pre-service subject teachers’ personal teacher characterisations after the pedagogical studies
Arvaja, Maarit; Sarja, Anneli; Rönnberg, Paula (Routledge, 2020)This study explored how five pre-service subject teachers characterised themselves as teachers after completing their year-long pedagogical studies in a Finnish university. Our narrative analysis of the interview data ... -
Opettajan ja ohjaajan pedagoginen ajattelu osana ammatillista kehittymistä
Ranta-Nilkku, Hanna-Reetta (2015)Tutkimuksessa tarkastellaan opettajan ja ohjaajan pedagogista ajattelua. Pedagogista ajattelua pidetään opettajan ajattelun ja toiminnan tutkimuksen yhtenä keskeisenä käsitteenä. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, ... -
Kirjoittaminen ammatillisen kasvun ja kehittymisen välineenä työnohjauksessa
Pietilä, Niina (2022)Työ on jatkuvassa muutoksessa, mikä vaatii sekä organisaatioilta että niiden työntekijöiltä paljon. Muutokset edellyttävät, että ammattilaisten osaaminen ja tiedot kehittyvät jatkuvasti. Tämä velvoittaa organisaatioita ... -
CLIL teachers in Finland : The role of emotions in professional identity negotiation
Pappa, Sotiria; Moate, Josephine; Ruohotie-Lyhty, Maria; Eteläpelto, Anneli (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2017)Research on emotions has yielded many theoretical perspectives and many concepts. Yet, most scholars have focused on how emotions influence the transformation and maintenance of teacher identities in the field of teacher ...